Rosjanie zbudują najtańszą hybrydę na świecie

Rosjanie zapowiadają, że w 2014 roku światło dzienne ujrzy prototyp najtańszej hybrydy świata. Będzie on dziełem firmy AutoVAZ - właściciela marki Łada
Najtańszą hybryda na świecie z Rosji Rosjanie zapowiadają, że w 2014 roku światło dzienne ujrzy prototyp najtańszej hybrydy świata Rosjanie zapowiadają, że w 2014 roku światło dzienne ujrzy prototyp najtańszej hybrydy świata. Będzie on dziełem firmy AutoVAZ - właściciela marki Łada Będzie ona dziełem firmy AutoVAZ - właściciela marki Łada. Pomysł stworzenia samochodu o alternatywnym napędzie nie był wymysłem samej Łady, ale rosyjskiego Ministerstwa Przemysłu, które rok temu ogłosiło konkurs na tego typu auto. Zwycięzcą okazał się wspomniany AutoVAZ, który w swoim motoryzacyjnym portfolio ma model, na którym oprze najtańszą hybrydę świata. Rosyjski rząd wesprze projekt kwotą 15 mln dolarów. Wielkie znaczenie przy wyborze zwycięzcy konkursu miał fakt, że w gamie modelowej Łady znajduje się już tani sedan - Granta. Auto posłuży jako baza do powstania hybrydy, co pozwoli znacznie obniżyć koszta produkcji. W 2014 roku ma być gotowy jej prototyp. Po jego oficjalnej prezentacji AutoVAZ podejmie decyzję, czy auto zostanie wprowadzone do produkcji seryjnej. Hybrydowa Łada Granta będzie napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l i mocy 98 KM oraz wspierającą go jednostką elektryczną. Łączna moc zespołu hybrydowego ma wynieść 122 KM. Do przejechania 100 km auto będzie potrzebować średnio 5,4 l benzyny. Jeśli samochód wejdzie do produkcji seryjnej, Granta będzie najtańszą hybrydą na rynku. Czy Rosjanie utrą nosa Toyocie, za której hybrydowego Yarisa trzeba zapłacić w Polsce przynajmniej 66 100 zł?

Łada to nie tylko tanie sedany. Poznajcie koncepcyjnego X Raya

Pomysł stworzenia samochodu o alternatywnym napędzie nie był wymysłem samej Łady, ale rosyjskiego Ministerstwa Przemysłu, które rok temu ogłosiło konkurs na tego typu auto. Zwycięzcą okazał się wspomniany AutoVAZ, który w swoim motoryzacyjnym portfolio ma model, na którym oprze najtańszą hybrydę świata. Rosyjski rząd wesprze projekt kwotą 15 mln dolarów.

Wielkie znaczenie przy wyborze zwycięzcy konkursu miał fakt, że w gamie modelowej Łady znajduje się już tani sedan - Granta. Auto posłuży jako baza do powstania hybrydy, co pozwoli znacznie obniżyć koszta produkcji. W 2014 roku ma być gotowy jej prototyp. Po jego oficjalnej prezentacji AutoVAZ podejmie decyzję, czy auto zostanie wprowadzone do produkcji seryjnej.

Używane Łady w cenie 1700-2500 zł

Hybrydowa Łada Granta będzie napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l i mocy 98 KM oraz wspierającą go jednostką elektryczną. Łączna moc zespołu hybrydowego ma wynieść 122 KM. Do przejechania 100 km auto będzie potrzebować średnio 5,4 l benzyny.

Jeśli samochód wejdzie do produkcji seryjnej, Granta będzie najtańszą hybrydą na rynku. Czy Rosjanie utrą nosa Toyocie, za której hybrydowego Yarisa trzeba zapłacić w Polsce przynajmniej 66 100 zł?