Auto napędzane jest nowym, 6-litrowym V12 (AM28), które inżynierowie naszpikowali technologiami stosowanymi w samochodach wyścigowych. Silnik rozwija moc 573 koni mechanicznych oraz 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten ostatni w całości dostępny jest przy 5750 obr./min, ale 500 Nm kierowca ma do dyspozycji już przy 1000 obr./min. Potencjał silnika przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, siedmiostopniowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów Sportshift III AMT.
Auto waży 1665 kilogramów, do prędkości 100 km/h rozpędza się w "mniej niż cztery sekundy", a maksymalna prędkość jaką może osiągnąć to 330 km/h. Tym samym, V12 Vantage S jest najszybszym - nie licząc limitowanego One-77 - modelem w historii brytyjskiej marki. Nowy Aston wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami pracy, z których jeden inżynierowie skomponowali specjalnie na potrzeby wizyt na torze. Przydadzą się tam również ceramiczne hamulce, wykonany z włókna węglowego pakiet aerodynamiczny, system kontroli trakcji z możliwością całkowitej dezaktywacji oraz nowy układ kierowniczy firmy ZF z dwoma trybami działania - normalnym i sportowym.
Jakie modele Astona można kupić w Polsce? Tu znajdziecie pełną listę, z cenami
Pierwsze egzemplarze V12 Vantage S trafią do klientów jeszcze w tym roku. Aby stać się posiadaczem jednego z nich, trzeba dysponować kwotą 136 tysięcy funtów.