Renault Twin'Run Concept - nowe Twingo w ekstremalnej formie

Tuż przed GP F1 w Monaco Renault zaprezentował przedsmak nowego Twingo w ekstremalnej formie. Twin'Run Concept ma 320 KM mocy i centralnie zabudowany silnik

Ta ekstremalny francuski maluch to przede wszystkim sprytnie podana zapowiedź nowego Twingo. Lepszej i bardziej przykuwającej uwagi formy prezentacji chyba nie można było wymyślić. Koncept otrzymał przykuwającą uwagę plastikową karoserię wzmocnioną włóknem szklanym. Przedni spojler, nadkola, dach i tylny dyfuzor wykonano natomiast z włókna węglowego. Pod nadwoziem z tworzyw sztucznych kryje się szkielet konstrukcji nadwozia z przyspawaną klatką bezpieczeństwa. Ale nie to jest tu najważniejsze. Renault odrodziło swoją tradycję silnych maluchów z centralnie zabudowanym silnikiem. Było Renault 5 Turbo, Clio V6, a teraz jest Twin'Run. Tyle, że jest od swoich poprzedników o wiele mocniejszy. Za dużą, przyciemnianą tylną szybą zabudowano 320 konny, 3,5 litrowy silnik V6. Jednostka napędowa pochodzi z pucharowego Maegane Trophy. Super Twingo ma dzięki temu osiągać pierwszą setkę w czasie 4,5 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h.

Szalone lata 80. | Renault Alpine

Przednie światła w swoim wyglądzie nawiązują do modelu R5 Turbo. Zresztą podobnie jak kwadratowe halogeny LED, które mają zaledwie 2,5 centymetra grubości. Również wnętrze bardziej przypomina bardziej auto wyścigowe niż miejskiego malucha. Kierowcę i pasażera dzieli od silnika jedynie cienka  szyba z plexi. Zamontowano dwa duże kubełkowe fotele Recar, elektroniczny wyświetlacz, potężny, sterczący pionowo drążek sekwencyjnej, 6 biegowe, dwusprzęgłowej skrzyni. Sportowych akcentów jest więcej. 18 calowe koła mają centralną śrubę. Dla lepszego wyważenia karoserii zbiornik paliwa, chłodnicę, elementy hydrauliki przeniesiono do przodu. Zblokowany dyferencjał ma dbać o lepsze przenoszenie mocy podczas startu i podczas przyspieszania z zakrętów.

Francuski pomysł na miejskie auto

Jak sama nazwa wskazuje Twin'Run Concept nie jest przewidziany do produkcji seryjnej. Chociaż kto wie... zaprezentowane w 1998 roku na salonie w Paryżu Clio V6 też miało pozostać tylko i wyłącznie modelem koncepcyjnym. Jednak duże zainteresowanie tym projektem sprawiło, że Renault zdecydował się na wyprodukowanie limitowanej serii 3000 egzemplarzy.

Pozostaje jeszcze pytanie jak jeździ Twin'Run Concept. Tego na razie nie wiemy. Jednak zważywszy, że zarówno R5 Turbo jak i Clio V6 słynną z aut bardzo trudnych do opanowania kwestia prowadzenia Twin'Run pozostaje tym bardziej ciekawa.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA