Audi RS6 Avant od 499 280 zł

W polskich salonach Audi można już zamawiać najnowsze wcielenie RS6 Avant. Cena sportowego kombi startuje od 499 280 zł

Fabryczni tunerzy - Audi S/RS

Na liście wyposażenia seryjnego znajdują się m.in. automatyczna, czterostrefowa klimatyzacja, system nawigacji (MMI Navigation plus) z panelem dotykowym, system audio z dziewięcioma głośnikami, a także adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie oraz zintegrowany z systemem wyboru dynamiki jazdy (Audi drive select) sportowy mechanizm różnicowy. W najbogatszej wersji wyposażenia w cenie auta klienci dostają też m.in. wyświetlacz przezierny pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, system nagłaśniający Bang&Olufsen oraz szereg systemów wspomagających, np. adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go i asystenta jazdy nocą, który rozpoznaje pieszych i oznacza ich na wyświetlaczu.

Pod maską pikantnego kombi pracuje potężne V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa doprawione dwiema turbosprężarkami. Chociaż silnik ma pojemność 4 litrów, dzięki zastosowaniu systemu dezaktywacji cylindrów, może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 9,8 l/100 km. Tak przynajmniej obiecuje producent.

>> Ile kosztuje używane RS6? Sprawdzisz tutaj <<

Silnik oddaje do dyspozycji kierowcy moc 560 koni mechanicznych oraz okrągłe 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. Cały potencjał trafia na koła za pośrednictwem ośmiostopniowego automatu. W razie potrzeby, przełożenia można zmieniać ręcznie, albo za pomocą łopatek przy kierownicy, albo lewarka dźwigni zmiany biegów.

Salon Genewa 2012 | Audi RS4 Avant

Choć potencjał jest mniejszy niż u poprzednika, nowe superkombi może pochwalić się lepszymi osiągami. Wskazówka prędkościomierza mija wartość 100 km/h po 3,9 sekundy (wynik o 0,5 sek lepszy niż u poprzednika) i zatrzymuje się dopiero przy 250 km/h. Tak ustawiony został elektroniczny kaganiec. Nie znaczy to jednak, że auto nie może pojechać szybciej. Wystarczy zamówić jeden z opcjonalnych pakietów. Dynamic pozwoli osiągnąć prędkość 280 km/h, Dynamic Plus - 305 km/h.

Za efektywne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy z sześciotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 390 mm (oś przednia). Klient może też zamówić tarcze ceramiczne, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm. Amatorów ostrej jazdy ucieszy z pewnością fakt, że system stabilizacji toru jazdy (który posiada też tryb sportowy) można całkowicie wyłączyć.

>>> Jak ceni się Audi? Oto ceny wszystkich modeli w gamie <<<

Więcej o:
Copyright © Agora SA