Polacy najbardziej ufają Audi, ale najlepszy stosunek jakości do ceny oferuje Toyota

Znamy wyniki polskiego głosowania w ankiecie European Trusted Brands 2013. Powody do zadowolenia mają Audi, Volkswagen, Toyota i PKN Orlen

Wybrano najbardziej wartościowe marki na świecie. Oto wyniki

Według Polaków najbardziej godną zaufania marką samochodową jest Audi, które otrzymało najwięcej głosów konsumentów, stając się laureatem Złotego Godła. Niemcy otrzymali 13 proc. głosów. W ubiegłorocznej ankiecie Audi uplasowało się na czwartym miejscu. W najnowszej edycji udało jej się zdetronizować Opla. Co ciekawe, w żadnym innym kraju, w którym przeprowadzano ankiety, Audi nie otrzymało Złotego Godła.

Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen, którego wybrał co dziesiąty ankietowany. Podium zamknęła Toyota. To właśnie japońska marka otrzymała Kryształowe Godło, przyznawane markom najwyżej ocenionym przez konsumentów w pięciu kategoriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

Gigantyczny sukces odniósł PKN Orlen, który w swojej kategorii otrzymał aż 39 proc. głosów. Koncern powtórzył tym samym sukces z ubiegłych lat, kiedy to również stawał się laureatem Złotego Godła. Drugie miejsce zajęła marka BP (18 proc. głosów), a trzecie - Shell (13 proc.). PKN Orlen i Toyota zostały również uznane za marki o najlepszej reputacji ekologicznej w swoich kategoriach.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna edycja objęła: Belgię, Czechy, Finlandię, Francję, Holandię, Niemcy, Polskę, Portugalię, Rosję, Rumunię, Słowenię i Szwajcarię. W sumie wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

>>> Toyota zna swoją wartość. Oto ceny wszystkich modeli <<<

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1 049 ankiet.

Zaufanie jest niezbędne w osiągnięciu długofalowego sukcesu. Buduje się je latami, niszczy w sekundę, a odbudowuje całą wieczność. Reader's Digest wie, ile pracy wymaga utrzymanie zaufania konsumentów i jak cenne jest ono w biznesie, dlatego co roku honorujemy tych, których starania docenia najważniejsza grupa na rynku konsumenckim: sami klienci - mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny miesięcznika Reader's Digest.

Źródło: Reader's Digest

Zaufanie jest niezbędne w osiągnięciu długofalowego sukcesu. Buduje się je latami, niszczy w sekundę, a odbudowuje całą wieczność. Reader's Digest wie, ile pracy wymaga utrzymanie zaufania konsumentów i jak cenne jest ono w biznesie, dlatego co roku honorujemy tych, których starania docenia najważniejsza grupa na rynku konsumenckim: sami klienci - mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny miesięcznika Reader's Digest.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.