Salon Frankfurt 2013 | Odświeżone BMW serii 5 w całej okazałości

Subtelne stylistyczne modyfikacje nadwozia, obniżone zużycie paliwa oraz nowe wersje wyposażenia - oto główne nowości jakie wnosi odświeżone wcielenie BMW serii 5

Tak wygląda 7-osobowy van BMW

Styliści BMW najwyraźniej doszli do wniosku, że "piątka" jest całkiem atrakcyjnym autem. Nie należy zatem oczekiwać rewolucji. Nie znaczy to jednak, że nie zmieniło się nic. Odświeżone BMW serii 5 można będzie poznać po przeprojektowanym przednim zderzaku z wyraźniej zaznaczonym grillem i większymi wlotami powietrza, nowych reflektorach, chromowanej listwie na tylnym zderzaku i subtelnie zmienionych tylnych lampach. Klienci będą też mogli wybrać nowe kolory nadwozia oraz wzory aluminiowych obręczy kół. Główne zmiany w kabinie to większe schowki w konsoli środkowej, chromowane dodatki na desce rozdzielczej oraz bardziej pojemny bagażnik w wersji Gran Turismo (teraz 500 litrów).

Przy okazji faceliftingu BMW wprowadza do europejskiej gamy "piątki" nową wysokoprężną wersję modelu (sedan i kombi). Odmiana oznaczona jako 518d napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 143 koni mechanicznych, który może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 l/100 km.

Ile w Polsce trzeba zapłacić za BMW serii 5? Tu znajdziesz ceny wszystkich wersji

Inżynierowie uzbroili też odświeżoną serię 5 w kilka technologicznych gadżetów, które mają pomóc w sprostaniu restrykcyjnym wymogom normy Euro 6 (wchodzi ona w życie we wrześniu). W celu zmniejszenia apetytu na paliwo, auta seryjnie wyposażane będą m.in. w funkcję żeglowania oraz tryb ECO PRO.

Nowością jest również możliwość zamówienia napędu na cztery koła dla wersji 520d oraz dostępność nowych wersji wyposażenia: Modern Line i Luxury Line.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.