HSV - mocna australijska rodzinka

Holden Special Vehicles (HSV) zaprezentował nową generację Muscle-Carsów: Gen-F. Od czerwca fani motoryzacji na najmniejszym kontynencie świata mogą zacierać ręce

Jeszcze nigdy nie było mocniejszych wersji ze stajni HSV. Australijski nadworny tuner Holdena (Holden Special Vehicles)zaprezentował nową, mocną rodzinę modelową. Najnowsze HSV otrzymały nazwę Gen-F. W czerwcu trafią do australijskich i nowo zelandzkich dealerów. Dłużej czekać trzeba będzie jedynie na topową wersję Gen-F GTS, która pojawi się w sprzedaży we wrześniu. Jednak opłaca się poczekać. Flagowy model otrzyma 6,2 litrowy silnik V8 o mocy 587 KM, który pochodzi z Chevroleta Camaro ZL 1. Tym samym Gen-F GTS jest najsilniejszym modelem zbudowanym przez HSV w historii firmy.

Ta limuzyna może zrobić wrażenie. Szerokie nadkola, masywne spojlery, 20 calowe koła, lakierowane na żółto zaciski hamulców i przód, który niemal cały pokryty jest wlotami powietrza nie zostawiają żadnych złudzeń. W tym aucie drzemie moc. Żeby ją dobrze kontrolować zamontowano system Torque Vectoring, który w razie potrzeby rozdziela moc na cztery koła. Przy 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego roboty będzie miał co nie miara.

Oprócz modelu GTS do nowej rodziny Gen-F należy oryginalny Pick-up Maloo (R8) i kombi Clubsport R8 Tourer. Te wersje napędzane są 442 konnym (Pick-up) i 431 konnym (kombi), ośmiocylindrowym silnikiem. Bardziej dla menadżerów przeznaczone są dwa mocne modele z wyraźnie spokojniejszą sylwetką. Senator Signature i Grange z powiększonym rozstawem osi mają niewiele mniejszą moc - 462 KM. Patrząc na GTS  czy Pick-up'a Maloo aż szkoda, że te auta nigdy nie będą produkowane z kierownicą po właściwej stronie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA