BMW wzywa do warsztatów, VW ma problemy z pompą olejową

Dwóch niemieckich producentów ma problemy ze swoimi produktami. Jak zwykle w takich przypadkach diabeł tkwi w szczegółach

Akcja serwisowa japońskich producentów Akcja serwisowa japońskich producentów  Akcja serwisowa japońskich producentów Akcja serwisowa japońskich producentów

Zacznijmy od problemów Bawarczyków. Problem dotyczy BMW serii 3 wyprodukowanych pomiędzy grudniem 2001 roku i marcem 2003 roku. Powód akcji to najprawdopodobniej uszkodzona poduszka powietrzna pasażera. Ogólnie firma wzywa około 220 000 samochodów do warsztatów. Winny całej akcji jest japoński dostawca Takata. Z tych samych powodów niecały miesiąc wcześniej podobną akcję miała Toyota, Honda i Nissan.

Natomiast Volkswagen ma kłopoty z wałkiem sześciokątnym, który jest odpowiedzialny za napęd pompy olejowej. Chodzi o silniki 2.0 TDI z technologią pompowtryskiwaczy. Wałek zbyt szybko się ściera co w efekcie może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Awaria dotyczy VW Passata,  Sharan, Audi A4, Audi A6, Skodi Superb i Seata Alhambra z roczników 2005 - 2009. Dwulitrowy diesel montowany był również w innych modelach koncernu VAG, jednak tam użyto innego napędu pompy olejowej. Volkswagen uspokaja, że póki co chodzi o kilka niepokojących przypadków i bacznie obserwują każdy przypadek. Póki co nie przewiduje się akcji serwisowej.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.