Porsche 911 Turbo | Król ze Stuttgartu

Oferta Porsche 911 zostaje wzbogacona o kolejny model. 911 Turbo rusza do boju z podwójnie doładowanym silnikiem, napędem na cztery koła, 520 KM mocy, tylnymi skrętnymi kołami i aktywną aerodynamiką

Konfrontacja | Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide

Wygląda na to, że nowe Turbo na bazie modelu 991 zawiesza poprzeczkę bardzo wysoko. Topowa wersja 911'ki napędzana jest 3,8 litrowym, 6 cylindrowym bokserem z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga moc 520 KM. Wersja Turbo S osiągać będzie moc 560 KM. Sterowny elektronicznie napęd na cztery koła otrzymał nowe, szybsze sprzęgło, które w razie potrzeby prześle więcej niż do tej pory mocy na przednie koła. Jak już w GT3 również w Turbo tylna oś jest skrętna. Zależnie od prędkości, system skręca koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do ustawienia kół przednich. Poprawia to jeszcze bardziej stabilność i zwinność auta. Nieco nowości również w dziale aerodynamika: przedni spojler i tylne skrzydło można pneumatycznie ustawiać w trzech różnych pozycjach. To wszystko wpakowane jest pod najszerszą karoserią jaką kiedykolwiek Turbo posiadało. Względem aktualnej Carrery 4 tylne błotniki poszerzyły się o kolejne 28 mm. Pod 20 calowymi kołami kryje się montowany seryjne ceramiczny układ hamulcowy.

I najciekawsza część - dane techniczne. Modelowi Turbo S przyspieszenie do setki zajmuje 3,1 sekundy (zwykłe Turbo 3,2 sekundy), prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Pętlę Północną Nurburgringu nowy model pokonuje grubo poniżej 7 minut 30 sekund. Oficjalnyhc pomiarów jeszcze nie ma. Za to są ceny: Porsche 911 Turbo kosztuje co najmniej 162 055 euro, a za Porsche 911 Turbo S zapłacić trzeba będzie 195 256 euro. To ceny na rynku niemieckim. Na oficjalne polskie jeszcze czekamy. W sprzedaży nowy mocarz ze Stuttgartu od września 2013.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA