Skoda Octavia z napędem na obie osie

Ze wszystkich Octavii Combi sprzedanych w ubiegłym roku w Europie, 20 proc. stanowiły auta z napędem na obie osie. Skoda przedstawiła właśnie nowe wcielenie czteronapędowego modelu

Skoda Superb przeszła facelifting

Najnowsza odsłona Octavii Combi 4x4 korzysta z układu Haldex piątej generacji. W warunkach dobrej przyczepności, cały potencjał generowany przez silnik przekazywany jest na przednie koła. W momencie uślizgu któregoś z nich, system dołącza oś tylną. Na na liście wyposażenia standardowego znajdzie się system EDL (Electronic Differentia Lock). To elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, pomagająca poruszać się po wyjątkowo wymagających nawierzchniach.

Octavia kombi 4x4 oferowana będzie z trzema silnikami do wyboru, jednym benzynowym i dwoma turbodieslami. 180-konne TSI jest najmocniejszą jednostką w gamie, 150 koni mechanicznych rozwija 2-litrowy silnik wysokoprężny, a 1.6 TDI oferuje kierowcy moc 105 KM. Współpracując z sześciostopniową skrzynią ręczną, diesle mogą pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 (1.6 TDI) oraz 4,9 (2.0 TDI) l/100 km.

>> Ile kosztuje Octavia drugiej generacji? Polskie ceny wszystkich wersji <<

Silnik benzynowy oferowany jest wyłącznie w tandemie z sześciobiegową przekładnią DSG i na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,7 litrów benzyny. Jest bardziej łakomy od diesli, ale i najbardziej dynamiczny. Octavia kombi 4x4 z TSI pod maską rozpędza się do "setki" w czasie 7,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero po osiągnięciu 227 km/h.

Do europejskich salonów czteronapędowa Octavia kombi trafi w czerwcu. Póki co, ceny nowej wersji trzymane są w tajemnicy.

Więcej o:
Copyright © Agora SA