Toyota ME.WE - auto na czas kryzysu

Najnowszy prototyp Toyoty nie jest dziełem stylistów japońskiej marki, ale francuskiego architekta - Jean-Marie Massauda. Co z tego wyszło? Zdaniem producenta, idealne auto na czas kryzysu

Toyota i-ROAD Concept

Kryzysowa Toyota mierzy 344 cm długości, 175 cm szerokości i 160 cm wysokości. Auto waży zaledwie 750 kilogramów. Po części jest to zasługa aluminiowej ramy, a po części wyjątkowo lekkiego nadwozia. Wszystkie jego panele wykonano z tworzyw sztucznych, a całość waży zaledwie 14 kilogramów. Co istotne, materiał wykorzystany do budowy karoserii pochodzi w 100 proc. z recyklingu.

Ile w Polsce kosztują "normalne" Toyoty?

Ekologiczny jest również napęd. W aucie zastosowano cztery silniki elektryczne, odpowiedzialne za poruszanie każdego koła z osobna. Kierowca może też wybrać czy napędzane będą koła jednej czy obu "osi".

Wnętrze koncepcyjnej Toyoty jest równie minimalistyczne jak jej nadwozie. Podłoga, deska rozdzielcza i podsufitka zostały wykończone w drewnie bambusowym, przednia i tylna kanapa wyglądają jak żywcem przeniesione z katalogu pewnej szwedzkiej firmy meblowej, a zamiast typowych zegarów przed kierowcą znajduje się jeden elektroniczny wskaźnik.

Więcej o:
Copyright © Agora SA