Mercedes Citan na trójkę | Euro NCAP

Najnowsze wyniki testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP nie są powodem do dumy dla Mercedesa. Ich dostawczy Citan zdobył jedynie 3 z 5 gwiazdek
Mercedes Citan na trójkę Niemiecki dostawczak wypada najsłabiej pod względem wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa Najnowsze wyniki testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP nie są powodem do dumy dla Mercedesa. Ich dostawczy Citan zdobył jedynie 3 z 5 gwiazdek Najnowsze wyniki testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP nie są powodem do dumy dla Mercedesa. Ich dostawczy Citan zdobył jedynie 3 z 5 gwiazdek. Najlepszą notę Citanowi udało się uzyskać w kategorii "bezpieczeństwo dorosłych pasażerów", choć i w tym przypadku nie można mówić o sukcesie. Najsłabsze okazało się wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Dostawczy Mercedes stracił tu najwięcej punktów. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się co prawda system stabilizacji toru jazdy, ale brakuje choćby systemu przypominającego o niezapięciu pasów (dostępny wyłącznie dla fotelu kierowcy). Euro NCAP miało znacznie więcej zastrzeżeń, jeżeli chodzi o tę kwestię. Szczegółowe wyniki prezentują się następująco: - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74 proc. - bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69 proc. - bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56 proc. - ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 33 proc. Niska ocena Mercedesa może dziwić, ale nie jest niczym niezwykłym, jeśli zestawimy ją z wynikami osiąganymi przez dostawczaki konkurencji. Szczegółowe wyniki rywali Citana znajdziecie na stronie Euro NCAP.

Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa? Oto ceny wszystkich modeli

Najlepszą notę Citanowi udało się uzyskać w kategorii "bezpieczeństwo dorosłych pasażerów", choć i w tym przypadku nie można mówić o sukcesie. Najsłabsze okazało się wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Dostawczy Mercedes stracił tu najwięcej punktów. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się co prawda system stabilizacji toru jazdy, ale brakuje choćby systemu przypominającego o niezapięciu pasów (dostępny wyłącznie dla fotelu kierowcy). Euro NCAP miało znacznie więcej zastrzeżeń, jeżeli chodzi o tę kwestię.

Szczegółowe wyniki prezentują się następująco:
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74 proc.,
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69 proc.,
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56 proc.,
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 33 proc.

Niska ocena Mercedesa może dziwić, ale nie jest niczym niezwykłym, jeśli zestawimy ją z wynikami osiąganymi przez dostawczaki konkurencji. Szczegółowe wyniki rywali Citana znajdziecie na stronie Euro NCAP.

Więcej o:
Komentarze (10)
Mercedes Citan na trójkę | Euro NCAP
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • herrbus

    Oceniono 10 razy 8

    jaki to Mercedes ?? przecież to przestylizowane Kangoo

  • mszczuj_von_kain

    Oceniono 3 razy 3

    @lanou:

    Oczywiście, zaklinaj rzeczywistość ;) Bo pewnie przy zderzeniach bocznych też zderza się auta o podobnej masie, podobnie jak przy testach bezpieczeństwa pieszego (o ile ze względu na konstrukcję maski pieszy trafiony Octavią przeżyje, to Dodge już go na pewno zabije).

    Poza tym jak wypadniesz z trasy i trafisz w drzewko, to wpierw poprosisz żeby się zważyło? Zobacz zdjęcia po wypadku Ewy Farnej, która jechała pięciogwiazdkowym Tiguanem.

  • lanou

    Oceniono 17 razy 3

    I tak to jest nic nieznaczący wynik. Nie od dzisiaj wiadomo, że najbezpieczniejsze samochody wg. Euro NCAP nie są najbezpieczniejsze w praktyce. Producenci robią auta pod konkretne testy, zapominając o prawdziwym bezpieczeństwie. Dla przykładu Dodge RAM 2500 dostał raptem 2 gwiazdki (choć wcale nie w EuroNCAP). A to dlatego, że wynik podaje się w odniesieniu do zderzenia z autem o podobnej masie czytaj TAKIM SAMYM DRUGIM AUTEM. W ten sposób Fiat Panda wypadł na dość bezpieczne auto (ktoś ryzykuje zderzenie z pełnowymiarowym sedanem?), a Dodge Ram wypadł na bardzo niebezpieczny samochód. Szansa na zderzenie się Rama z czymś tak samo ciężkim jest jednak bardzo mała, bo to prawie ciężarówka. Za to jak zderzymy np. Pandę z Totoytą Avensis, to Panda ma małe szanse na przetrwanie.

  • poniedzielny

    Oceniono 6 razy 2

    Ciekawe, ile punktów by dostało moje BMW e30 - wg. współczesnych kryteriów pewnie by to była wartość ujemna :)
    A z Citanem to trochę szkoda, sporo osób pewnie by go kupiło na praktyczne auto rodzinne, A przy takim wyniku testu, to pewnie lepiej wziąć choćby Roomstera.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX