Volvo nie zbuduje konkurenta S-klasy

Dwa lata temu, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, Volvo zaprezentowało prototyp luksusowej limuzyny. Spekulowano wtedy, że szwedzka firma, wspólnie nowymi właścicielami z Chin, zamierza zbudować konkurenta dla Mercedesa Klasy S i BMW 7. Dziś wiemy, że pomysł ten nie doczeka się realizacji
Volvo nie zbuduje konkurenta S-klasy Nie potwierdziły się plotki, którymi huczał Szanghaj przed dwoma laty. W rozmowie z Automotive News Hakan Samuelson (dyrektor generalny Volvo) zdradził, iż firma nie planuje budować modelu, który miałby konkurować z niemieckimi limuzynami. Wchodzenie w segment, w którym mielibyśmy rywalizować z autami napędzanymi silnikami V8 i V12, nie jest naszą ambicją. Nie wierzymy, aby pasowałoby to do naszego wizerunku - powiedział Samuelson. Plotki o zbudowaniu nowego flagowego modelu pojawiły się w 2010 roku. Po tym jak chińska firma Geely odkupiła udziały Volvo od Forda. Rok później, podczas salonu samochodowego w Szanghaju zadebiutował prototyp Universe, który miał być zwiastunem takiego właśnie auta. Prezes Geely, Li Shufu wielokrotnie sugerował, że Volvo powinno zbudować luksusowego sedana, by móc bezpośrednio konkurować z niemieckimi markami premium. Ówczesny szef Volvo, Stefan Jacoby, był wobec tego pomysłu sceptyczny. Obecny, najwyraźniej, podziela jego zdanie. Samuelson chce, aby firma skupiła się teraz na zbudowaniu nowej generacji Volvo XC90 i następcy modelu S80. Volvo i Geely pracują też nad wspólną platformą podłogową, która w przyszłości posłuży jako baza dla nowej rodziny kompaktowych modeli. Obie firmy wiążą z tym projektem wielkie nadzieje. Trudno się dziwić. Wszak co czwarte auto kupowane dziś w Chinach jest przedstawicielem segmentu C.

W rozmowie z Automotive News Hakan Samuelson (dyrektor generalny Volvo) zdradził, iż firma nie planuje budować modelu, który miałby konkurować z niemieckimi limuzynami.

Wchodzenie w segment, w którym mielibyśmy rywalizować z autami napędzanymi silnikami V8 i V12, nie jest naszą ambicją. Nie wierzymy, aby pasowałoby to do naszego wizerunku - powiedział Samuelson

Volvo S60 Polestar - gorący Szwed

Plotki o zbudowaniu nowego flagowego modelu pojawiły się w 2010 roku. Po tym jak chińska firma Geely odkupiła udziały Volvo od Forda. Rok później, podczas salonu samochodowego w Szanghaju zadebiutował prototyp Universe, który miał być zwiastunem takiego właśnie auta. Prezes Geely, Li Shufu wielokrotnie sugerował, że Volvo powinno zbudować luksusowego sedana, by móc bezpośrednio konkurować z niemieckimi markami premium. Ówczesny szef Volvo, Stefan Jacoby, był wobec tego pomysłu sceptyczny. Obecny, najwyraźniej, podziela jego zdanie.

Samuelson chce, aby firma skupiła się teraz na zbudowaniu nowej generacji Volvo XC90 i następcy modelu S80. Volvo i Geely pracują też nad wspólną platformą podłogową, która w przyszłości posłuży jako baza dla nowej rodziny kompaktowych modeli. Obie firmy wiążą z tym projektem wielkie nadzieje. Trudno się dziwić. Wszak co czwarte auto kupowane dziś w Chinach jest przedstawicielem segmentu C.

>> Ile w Polsce kosztuje hit sprzedażowy Volvo? Sprawdź! <<