Volvo nie zbuduje konkurenta S-klasy

Dwa lata temu, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, Volvo zaprezentowało prototyp luksusowej limuzyny. Spekulowano wtedy, że szwedzka firma, wspólnie nowymi właścicielami z Chin, zamierza zbudować konkurenta dla Mercedesa Klasy S i BMW 7. Dziś wiemy, że pomysł ten nie doczeka się realizacji

W rozmowie z Automotive News Hakan Samuelson (dyrektor generalny Volvo) zdradził, iż firma nie planuje budować modelu, który miałby konkurować z niemieckimi limuzynami.

Wchodzenie w segment, w którym mielibyśmy rywalizować z autami napędzanymi silnikami V8 i V12, nie jest naszą ambicją. Nie wierzymy, aby pasowałoby to do naszego wizerunku - powiedział Samuelson

Volvo S60 Polestar - gorący Szwed

Plotki o zbudowaniu nowego flagowego modelu pojawiły się w 2010 roku. Po tym jak chińska firma Geely odkupiła udziały Volvo od Forda. Rok później, podczas salonu samochodowego w Szanghaju zadebiutował prototyp Universe, który miał być zwiastunem takiego właśnie auta. Prezes Geely, Li Shufu wielokrotnie sugerował, że Volvo powinno zbudować luksusowego sedana, by móc bezpośrednio konkurować z niemieckimi markami premium. Ówczesny szef Volvo, Stefan Jacoby, był wobec tego pomysłu sceptyczny. Obecny, najwyraźniej, podziela jego zdanie.

Samuelson chce, aby firma skupiła się teraz na zbudowaniu nowej generacji Volvo XC90 i następcy modelu S80. Volvo i Geely pracują też nad wspólną platformą podłogową, która w przyszłości posłuży jako baza dla nowej rodziny kompaktowych modeli. Obie firmy wiążą z tym projektem wielkie nadzieje. Trudno się dziwić. Wszak co czwarte auto kupowane dziś w Chinach jest przedstawicielem segmentu C.

>> Ile w Polsce kosztuje hit sprzedażowy Volvo? Sprawdź! <<

Więcej o:
Komentarze (6)
Volvo nie zbuduje konkurenta S-klasy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • karakalla

    Oceniono 4 razy 2

    Raczej trudno byłoby zbudować taki samochód z szansami na sukces, dysponując tylko platformą bazowo przednionapędową (ktoś wspomni Audi A8, ale ten model jest jednoznacznie skojarzony z quattro, z którym schodzi dobre 90% produkcji, no i już wbił się w rynek, nie musi go zdobywać), konstruowaną pod kątem modeli klasy średniej i planując przyszłą gamę silników do 4 cylindrów i 2 litrów. Klienci kupujący pojazdy tej klasy mają konserwatywne upodobania i niechętnie reagują na eksperymenty, jednoznaczny wzorzec stanowią Mercedesy S, BMW 7, Jaguar XJ czy duże Lexusy. Sprzedaż S80 zresztą też nie była nigdy powalająca, Volvo jest dużo lepiej postrzegane jako producent dużych kombi czy SUVów. "Niedopasowanie do wizerunku firmy" jest bardzo dyplomatycznym wybrnięciem z sytuacji.

  • przemekthor

    Oceniono 1 raz -1

    I bardzo dobrze, byłaby wtopa jak z lancią thesis. Koncept zrobiono chyba tylko po to, żeby trochę szumu było.
    Forsa jest w masówce, sposób na przeżycie to produkty typu kompakty oraz małe i średnie crossovery - konkurowanie z autami formatu golfa, tiguana czy innych x3. Z daleka od limuzyn, z bmw i audi się nie wygra.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX