Volkswagen szykuje swoje X6

Volkswagen opublikował pierwsze zdjęcia konceptu, który zapowiada zupełnie nowego SUV-a niemieckiej marki. CrossBlue Coupe właśnie debiutuje na Salonie Samochodowym w Szanghaju
Volkswagen szykuje swoje X6 CrossBlue Coupe debiutował na Salonie Samochodowym w Szanghaju Volkswagen opublikował zdjęcia konceptu, który zapowiada nowego SUV-a niemieckiej marki. CrossBlue Coupe debiutował na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Volkswagen opublikował pierwsze zdjęcia konceptu, który zapowiada zupełnie nowego SUV-a niemieckiej marki. CrossBlue Coupe zadebiutował na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Nazwa auta zdradza właściwie wszystko na jego temat. Samochód będzie i "cross", i "blue", i "coupe". Co to dokładnie oznacza? Dzięki zwiększonemu prześwitowi, bazujący na CrossBlue Coupe SUV będzie w stanie zabrać kierowcę nie tylko w podróż po autostradzie, ale pozwoli też zboczyć na nieutwardzone drogi. Oczywiście nie ma mowy o wymagającym terenie, ale nie takie jest przeznaczenie SUV-ów. W nomenklaturze motoryzacyjnej "blue" jest tożsame z "green" i oznacza ekologiczne aspiracje auta. Nowy koncept Volkswagena został wyposażony w napęd hybrydowy, składający się z benzynowego V6 oraz dwóch jednostek elektrycznych, które łącznie generują 415 KM. Niemcy zapewniają, że auto potrafi przejechać 33 km bez zużywania kropli benzyny. Producenci przyzwyczaili nas, że "coupe" nie określa już wyłącznie samochodów o sportowej sylwetce i jednej parze drzwi. Dziś nawet sedan może być "coupe", a BMW pokazało (modelem X6 i koncepcyjnym X4), że i SUV-om się to udaje. Nie inaczej ma być w przypadku Volkswagena CrossBlue Coupe, który m.in. dzięki nisko poprowadzonej linii dachu wygląda na muskularnego sportowca. Obiecujący wygląd znajdzie potwierdzenie w osiągach - niemiecki SUV ma przyspieszać do setki w 5,9 s. Na razie nie wiadomo, kiedy seryjna wersja auta wjedzie do salonów, ale można być już niemal pewnym, że w nieodległej przyszłości sportowy SUV poszerzy gamę niemieckiego producenta.

"Po debiucie tych aut, nic już nie było takie same" - oto najważniejsze modele w historii Volkswagena

Nazwa auta zdradza właściwie wszystko na jego temat. Samochód będzie i "cross", i "blue", i "coupe". Co to dokładnie oznacza?

Dzięki zwiększonemu prześwitowi, bazujący na CrossBlue Coupe SUV będzie w stanie zabrać kierowcę nie tylko w podróż po autostradzie, ale pozwoli też zboczyć na nieutwardzone drogi. Oczywiście nie ma mowy o wymagającym terenie, ale nie takie jest przeznaczenie SUV-ów.

W nomenklaturze motoryzacyjnej "blue" jest tożsame z "green" i oznacza ekologiczne aspiracje auta. Nowy koncept Volkswagena został wyposażony w napęd hybrydowy, składający się z benzynowego V6 oraz dwóch jednostek elektrycznych, które łącznie generują 415 KM. Niemcy zapewniają, że auto potrafi przejechać 33 km bez zużywania kropli benzyny.

Producenci przyzwyczaili nas, że "coupe" nie określa już wyłącznie samochodów o sportowej sylwetce i jednej parze drzwi. Dziś nawet sedan może być "coupe", a BMW pokazało (modelem X6 i koncepcyjnym X4), że i SUV-om się to udaje. Nie inaczej ma być w przypadku Volkswagena CrossBlue Coupe, który m.in. dzięki nisko poprowadzonej linii dachu wygląda na muskularnego sportowca. Obiecujący wygląd znajdzie potwierdzenie w osiągach - niemiecki SUV ma przyspieszać do setki w 5,9 s.

>>> Jak się ceni Volkswagen? Oto ceny wszystkich modeli dostępnych w Polsce <<<

Na razie nie wiadomo, kiedy seryjna wersja auta wjedzie do salonów, ale można być już niemal pewnym, że w nieodległej przyszłości sportowy SUV poszerzy gamę niemieckiego producenta.

Więcej o:
Komentarze (8)
Volkswagen szykuje swoje X6
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz 1

    Niby to nadal tylko wersja koncepcyjna ale już widać że idzie to wszystko w dobrym kierunku. Oby tak dalej bo Volkswagen zapowiedział że do 2015 roku wprowadzi do sprzedaży aż 3 nowe SUVy które będą uzupełniać ofertę a nie zastępować Tiguana i Touarega. Jednym z nowości będzie mały Taigun

  • kamito

    Oceniono 1 raz 1

    Wygąda całkiem nieźle, ładny agresywny wyglad duża moc połączone z niskim spalaniem, oby jak najszybciej trafił na ryneki

  • blue911

    Oceniono 5 razy 1

    Juz sie nie moge doczekac ! Jest super maszyna!!!!

  • bexol1985

    Oceniono 8 razy -2

    Nie wiem dlaczego, ale większość znanych niemieckich marek stawia na prostotę w kabinie. Osobiście dużo bardziej podobają mi się kokpity wypełnione różnymi przyciskami. Proste kokpity wydają się nudne. Siadając do samochodu, czuję się najlepiej, gdy otaczają mnie przeróżne przyciski i wskaźniki. Jak w U.S.S. Enterprise ze startreka, a teraz co drugi model ma tylko kilka pokręteł i manipulator do sterowania wszystkim na ekranie.
    [url=http://www.dcvw.blogspot.com/]Najszybszy motoryzacyjny blog w sieci[/url]

  • bexol1985

    Oceniono 11 razy -9

    Nie wiem dlaczego, ale większość znanych niemieckich marek stawia na prostotę w kabinie. Osobiście dużo bardziej podobają mi się kokpity wypełnione różnymi przyciskami. Proste kokpity wydają się nudne. Siadając do samochodu, czuję się najlepiej, gdy otaczają mnie przeróżne przyciski i wskaźniki. Jak w U.S.S. Enterprise ze startreka, a teraz co drugi model ma tylko kilka pokręteł i manipulator do sterowania wszystkim na ekranie.
    <a href="http www.dcvw.blogspot.com "> Najszybszy motoryzacyjny blog w sieci </a>

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX