Nadjeżdża budżetowy sedan Mitsubishi

Mitsubishi G4 to przedprodukcyjna wersja nadchodzącej nowości japońskiej marki. Budżetowy sedan już wkrótce trafi do produkcji

Ile trzeba zapłacić za nowe Mitsubishi? Oto ceny wszystkich modeli

G4 to skrót od global 4-door sedan, czyli globalnego sedana. Mitsubishi ma nadzieję, że auto odniesie globalny sukces. Mają w tym pomóc przede wszystkim rynki Ameryki Południowej i Azji. Na razie nie wiadomo, kiedy auto miałoby trafić do Europy. Zachód raczej ominie, ale u naszych wschodnich sąsiadów może cieszyć się sporym zainteresowaniem. Bazujący na G4 sedan ma być praktyczny i przede wszystkim niedrogi, a to ważne cechy szczególnie w dobie kryzysu.

Projekty przedniej części pojazdu i osłony chłodnicy, reflektorów oraz tylnych lamp Mitsubishi Concept G4 wykorzystują motyw układanki "perfekcyjnie oszlifowanych diamentów". W rezultacie tych zabiegów stylistycznych powstał "efektowny pojazd o drapieżnym wyglądzie, który na długo zapada w pamięć". Tak przynajmniej twierdzą Japończycy. Dla nas to kolejny niewielki sedan o zachwianych proporcjach, które dodatkowo podkreślają przymałe koła.

Źródłem napędu konceptu jest silnik 1.2 MIVEC, współpracujący z przekładnią CVT, która przekazuje napęd na przednie koła. Nadchodzący sedan Mitsubishi będzie jednym z najlżejszych w klasie, dzięki czemu auto ma być oszczędne i komfortowe. Japończycy w zapewnieniach idą o krok dalej twierdząc, że:

Mitsubishi Concept G4 dostarcza kierowcy niezapomnianych wrażeń z jazdy dzięki swojej dynamice, zwinności i komfortowemu prowadzeniu, wynikającym z niskiej wagi pojazdu oraz dobrej stabilności. Pasażerowie doświadczą z kolei wysokiego komfortu podróżowania za sprawą wyżej umieszczonych siedzisk, dużych otworów drzwiowych, które ułatwiają zajmowanie miejsca w kabinie, oraz dużej ilości miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu - czytamy w informacji prasowej.

Samochód miał zadebiutować na zakończonych na początku kwietnia targach w Bangkoku. Plan został jednak zmieniony. Oficjalny debiut auta odbędzie się w Szanghaju.

Więcej o:
Copyright © Agora SA