Sukces hybrydowych Toyot... w Europie

Europa nie jest zrażona do napędu hybrydowego. Toyota oferując tańsze hybrydy zanotowała niemal dwukrotny wzrost ich sprzedaży
Sukces hybrydowych Toyot Europa nie jest zrażona do napędu hybrydowego Europa nie jest zrażona do napędu hybrydowego. Toyota zanotowała niemal dwukrotny wzrost sprzedaży hybrydowych aut. W I kwartale 2013 sprzedała ich 197 309 Europa nie jest zrażona do napędu hybrydowego. Toyota, oferując tańsze hybrydy, zanotowała niemal dwukrotny wzrost ich sprzedaży. Amerykanie wciąż uważają, że silnik Diesla to coś, czego nie można uruchomić, a jak już się uda, to zadymi całą okolicę. Dlatego samochody z napędem hybrydowym łatwo wycięły sobie kawałek tamtejszego rynku. W Europie muszą walczyć z niezmiernie popularnymi Dieslami. Ale okazuje się, że Europejczycy nie kierują się uprzedzeniami, tylko potrafią liczyć. Od kiedy Toyota wprowadziła na rynek bardzo przystępne cenowo hybrydowe wersje Yarisa, a następnie Aurisa, sprzedaż aut z napędem hybrydowym na Starym Kontynencie wzrosła o 82 proc. (porównanie pierwszego kwartału 2012 i 2013 r.). W pierwszym kwartale 2013 roku łączna sprzedaż koncernu (Toyoty i Lexusa) w Europie wyniosła 197 309 samochodów, z czego aż 20 proc. stanowiły pojazdy hybrydowe (38 673 sztuk). Znaczną większość sprzedaży modeli z napędem hybrydowym stanowiły oczywiście wspomniane Yaris Hybrid (11 459 sztuk) i nowy Auris Hybrid (12 736 sztuk). Zainteresowanie hybrydowym Aurisem wzrosło w Europie w stosunku do zeszłego roku o 69 proc. We Francji hybrydowy Auris stanowi obecnie aż 70 proc. całkowitej sprzedaży modelu. W polskich salonach Toyoty Auris Hybrid zadebiutowała w weekend 13-14 kwietnia.
Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą Toyota Yaris Hybrid - test

Amerykanie wciąż uważają, że silnik Diesla to coś, czego nie można uruchomić, a jak już się uda, to zadymi całą okolicę. Dlatego samochody z napędem hybrydowym łatwo wycięły sobie kawałek tamtejszego rynku. W Europie muszą walczyć z niezmiernie popularnymi Dieslami. Ale okazuje się, że Europejczycy nie kierują się uprzedzeniami, tylko potrafią liczyć. Od kiedy Toyota wprowadziła na rynek bardzo przystępne cenowo hybrydowe wersje Yarisa, a następnie Aurisa, sprzedaż aut z napędem hybrydowym na Starym Kontynencie wzrosła o 82% (porównanie pierwszego kwartału 2012 i 2013 r.).

>>> Ile trzeba zapłacić za nową Toyotę. Sprawdź ceny wszystkich modeli <<<

W pierwszym kwartale 2013 roku łączna sprzedaż koncernu (Toyoty i Lexusa) w Europie wyniosła 197 309 samochodów, z czego aż 20% stanowiły pojazdy hybrydowe (38 673 sztuk). Znaczną większość sprzedaży modeli z napędem hybrydowym stanowiły oczywiście wspomniane Yaris Hybrid (11 459 sztuk) i nowy Auris Hybrid (12 736 sztuk).

Zainteresowanie hybrydowym Aurisem wzrosło w Europie w stosunku do zeszłego roku o 69%. We Francji hybrydowy Auris stanowi obecnie aż 70% całkowitej sprzedaży modelu.

W polskich salonach Toyoty Auris Hybrid debiutuje w najbliższy weekend, w dniach 13-14 kwietnia. Ceny znajdziecie tutaj.

Więcej o:
Komentarze (10)
Sukces hybrydowych Toyot... w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: TRW

    Oceniono 8 razy 4

    Coz,skoro odpowiedniki dieslowskie Yarisa i Aurisa w tym samym wyposazeniu sa drozsze to wybor jest jasny-HYBRYDA!

  • Gość: gosc

    Oceniono 7 razy 3

    No i gdzie sa teraz ci wszyscy medrcy i prorocy ktorzy tak przepowiadali kleske hybryd. Chowacie sie? :) I dobrze bo szkoda juz czytac tych glupich wywodow.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 10 razy 2

    to ze względu że niemcy POwiedzieli że też będą kiedyś produkować hybrydy ale na razie nie umieja
    lemingi takie słowa faszystów chwytają i się POdniecaja hehe

  • Gość: soner3

    Oceniono 6 razy 0

    Widze ze klamstwa Toyoty csiag dalszy
    Gdzie Toyota sprzedala 190 tys samochodow?
    Po 2 pierwszych miesiacach nie bylo to lacznie nawet 90 tys to co w marcu sprzedali ponad 100tys?

  • Gość: 5

    Oceniono 5 razy -1

    Nie rozumiem skad ten optymizm, bo wg oficjalnych danych udzialy Toyoty w Europie ciagle maleja.
    Udzial procentowy w rynku UE z grudnia 2011/2012 - 4,8%/4,5%
    Marka Lexus praktycznie juz przestaje istniec 2011/2012 - 0,2%/0,1% (spadek o -52,9%)

    Zrodlo: ACEA Association des Constructeurs Européens d'Automobiles
    http://www.acea.be/images/uploads/files/20130116_PRPC-FINAL-1212.pdf

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX