Renault Twin'Z

Twin'Z to zwiastun Twingo trzeciej generacji. Będzie ono zupełnie inne od tego, jakie znaliśmy do tej pory

Renault Twin'Z to odważny prototyp łączący w sobie cechy zapożyczone z dawnych modeli (Renault 4CV - spartańskie wnętrze, silnik z tyłu; Renault 5 - kształt nadwozia i wymiary) z nowoczesną techniką.

Jaki jest Twin'Z?

Do współpracy przy projekcie Renault zaprosiło brytyjskiego projektanta Rossa Lovegroove'a. Ma on na swoim koncie m.in. projekty inspirowane światem natury. Ta fascynacja jest widoczna także w Twin'Z. Począwszy od wnętrza z minimalistycznymi fotelami i ledwo zaznaczoną deską rozdzielczą, po obręcze kół wzorowane na pnących się do góry drzewach. Z zewnątrz koncept przyciąga uwagę setkami ledowych lampek oplatających tylną szybę i ciągnących się przez dach niemal do przedniej maski. Grill także jest podświetlany. Ciekawostką są tylne drzwi otwierane "pod wiatr", podobnie, jak w Rolls-Royce'ach Phantom i Ghost.

Jakie będzie Twingo?

Nowe Twingo pojawi się w 2014 roku. Będzie zupełną rewolucją, przynajmniej w stosunku do obecnej generacji. Po pierwsze trzydrzwiowe nadwozie zostanie zastąpione pięciodrzwiowym i innej opcji nie będzie. Po drugie silniki trafią... na tylną oś, którą zresztą będą napędzać. Po trzecie nowe Twingo będzie można zamówić także w wersji Z.E., czyli z napędem elektrycznym.

>>> Renault Twingo - małe autko do miasta - ogłoszenia <<<

Twingo Z.E. będzie napędzany silnikiem o mocy 68 KM. Niestety Renault nie podaje żadnych szczegółów dotyczących silników benzynowych. Umieszczenie zespołu napędowego z tyłu oznacza konieczność stosowania małych silników zwłaszcza, jeśli nad nim ma być jeszcze jakikolwiek bagażnik. Czyżby francuska firma po silnikach R3 0.9 TCe (90KM) i R4 1.2 TCe (120 KM) planowała trzecią wersję, tym razem o jedynie dwóch cylindrach? Silnik R2 0.6 o mocy 60 KM wydaje się wystarczający do napędu ważącego poniżej tony miejskiego autka.

Więcej o:
Komentarze (19)
Renault Twin'Z
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: satyron

    0

    http://www.google.fr/imgres?q=twingo+1992&um=1&sa=N&hl=fr&biw=1147&bih=543&tbm=isch&tbnid=pR0V_sxCqzzWnM:&imgrefurl=http://www.creativecrash.com/marketplace/3d-models/vehicle/cars/standard/c/renault-twingo-1992&docid=cdHjJWkChBt-7M&imgurl=http://www.creativecrash.com/system/photos/000/211/666/211666/big/Renault_Twingo_1992_480_0001.jpg%253F1335951560&w=575&h=460&ei=TTtlUaCnOYm1hAeLtoHQAQ&zoom=1&iact=rc&dur=301&page=2&tbnh=136&tbnw=184&start=15&ndsp=21&ved=1t:429,r:24,s:0,i:160&tx=41&ty=81

  • Gość: satyron

    0

    Rewolucja to byla ..ale w 1992 roku , kiedy pierwszy Twingo zostal zaprezentowany. Samochod spokrewniony z o wiele wiekszym bratem Espace . Twingo I cechowalo sie przestronnym i modularnym wnetrzem , malym zewnetrznym gabarytem.....powiedzmy ,ze byl po prostu wykonany wg zasad szkoly Bauhaus (design). byl przede wszytkim funkjonalnym samochodem a nastepnie estetetycznym ......

  • szumarek

    0

    Te drzewiaste kołpaki będą fajne do pierwszego mycia.
    Potem współczuję tym, którzy doczyszczą te wszystkie kapilarne zakamarki z brudu i pyłu hamulcowego.

  • bchmiel75

    0

    Projekt genialny! Z przyjemnością kupię taki samochodzik swojej córce. Myślę, że idealnie nadaje się dla młodzieży chcącej się jakoś wyróżnić bądź podkreślić swoje rozrywkowe podejście do życia.
    A co do samego projektu - zastanawiam się, czy na tych tylnych zydelkach (bo siedzeniami tego nazwać nie można) da się w ogóle siedzieć podczas jazdy.

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 1 raz 1

    Ja bym chcial taka opcje - silnik elektryczny z tylu, baterie pod podlaga, i do tego maly lekki turbogenerator na ON. Fisker popelnil duzy blad dajac ciezki silnik tlokowy jako generator w modelu Karma. Silnik tlokowy ma sens, jesli musi napedzac kola, jesli ma tylko napedzac generator pod stalym obciazeniem i przy stalych obrotach turbina ma wiekszy sens.

  • Gość: qfu qfu

    Oceniono 1 raz 1

    Samochodzik dla Smerfa.

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 2 razy 2

    Z tyłu mógł by się znaleźć doładowany boxer o pojemności powiedzmy niecałego litra nad którym dało by się jeszcze wygospodarować bagażnik. Kabinę pasażerską trzeba by wtedy pewnie przesunąć maksymalnie do przodu. To mogło by fajnie jeździć. Rozmarzyłem się... :)

  • Gość: asd

    Oceniono 2 razy 2

    Projektant chyba wzorował się na dekoracji "Milionerów". Szczerze, to baaardzo dziwne.

  • micz10

    Oceniono 2 razy 2

    linia 500-tki.. szkoda :(

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX