"Zupełnie nowy" Volkswagen Scirocco

Volkswagen zapowiada, że nowe Scirocco będzie zupełnie inne niż poprzednik. Padają słowa o rewolucji, a my pytamy, co oznacza "rewolucja" po niemiecku
Scirocco po nowemu "Zupełnie nowy" Volkswagen Scirocco. Volkswagen zapowiada, że nowe Scirocco będzie zupełnie inne niż poprzednik. Koncern zapowiedział, że nie chce powtarzać stylistyki obecnej generacji modelu. Volkswagen zapowiada, że nowe Scirocco będzie zupełnie inne niż poprzednik. Wieści o nowym Volkswagenie Scirocco pojawiły się na stronie Caradvice. Jej redaktorzy rozmawiali o aucie z samym Walterem de Silvą, czyli szefem biura projektowego niemieckiej marki. - Nowe Scirocco musi być zupełnie inne. Zupełnie. Nie chcemy powtarzać stylistyki obecnej generacji modelu. Chcemy ją zmienić. Na razie mamy jedynie luźny projekt. Stylistyka przyszłego Scirocco nie jest jeszcze zdefiniowana. Wciąż pracujemy, szykując zmianę kompletną - powiedział Walter de Silva w rozmowie z Caradvice. Nowe Scirocco zostanie oparte o platformę MQB, na której zbudowano już m.in. nowego Golfa, i która posłuży jako baza pod wiele innych modeli niemieckiego koncernu. Samochód zostanie standardowo wyposażony w napęd na przednie koła. Opcjonalnie silnik będzie napędzał obie osie. Pod maskę trafią jednostki znane z nowego Golfa. Niewykluczone, że nowe Scirocco będzie - w przeciwieństwie do obecnej generacji - dostępne również w Stanach Zjednoczonych. To prosty krok na zwiększenie wyników sprzedaży, ale i utrudnienie dla stylistów, którzy podczas kreślenia auta będą musieli mieć na uwadze gusta nie tylko europejskiego, ale również (a może przede wszystkim) amerykańskiego klienta. Projektanci zdecydują się zapewne na uniwersalną, czyli zachowawczą i konserwatywną stylistykę, którą łatwo jest zareklamować jako elegancką. Zresztą Volkswagen właśnie w taki sposób postąpił z Passatem CC (teraz Volkswagenem CC). Niemcy przyzwyczaili nas, że rewolucje ich aut dotyczą wszystkiego prócz stylistyki. Oficjalna premiera samochodu odbędzie się nie wcześniej niż w 2015 roku.

Wieści o nowym Volkswagenie Scirocco pojawiły się na stronie Caradvice. Jej redaktorzy rozmawiali o aucie z samym Walterem de Silvą, czyli szefem biura projektowego niemieckiej marki.

- Nowe Scirocco musi być zupełnie inne. Zupełnie. Nie chcemy powtarzać stylistyki obecnej generacji modelu. Chcemy ją zmienić. Na razie mamy jedynie luźny projekt. Stylistyka przyszłego Scirocco nie jest jeszcze zdefiniowana. Wciąż pracujemy, szykując zmianę kompletną - powiedział Walter de Silva w rozmowie z Caradvice.

Ile trzeba zapłacić za nowe Scirocco i na jakie rabaty można liczyć?

Nowe Scirocco zostanie oparte o platformę MQB, na której zbudowano już m.in. nowego Golfa, i która posłuży jako baza pod wiele innych modeli niemieckiego koncernu. Samochód zostanie standardowo wyposażony w napęd na przednie koła. Opcjonalnie silnik będzie napędzał obie osie. Pod maskę trafią jednostki znane z nowego Golfa.

Niewykluczone, że nowe Scirocco będzie - w przeciwieństwie do obecnej generacji - dostępne również w Stanach Zjednoczonych. To prosty krok na zwiększenie wyników sprzedaży, ale i utrudnienie dla stylistów, którzy podczas kreślenia auta będą musieli mieć na uwadze gusta nie tylko europejskiego, ale również (a może przede wszystkim) amerykańskiego klienta. Projektanci zdecydują się zapewne na uniwersalną, czyli zachowawczą i konserwatywną stylistykę, którą łatwo jest zareklamować jako elegancką. Zresztą Volkswagen właśnie w taki sposób postąpił z Passatem CC (teraz Volkswagenem CC). Niemcy przyzwyczaili nas, że rewolucje ich aut dotyczą wszystkiego prócz stylistyki. Najpewniej tak samo będzie ze Scirocco, które stanie się wzorem pod względem ergonomii i prowadzenia, ale pozbawione zostanie polotu. Obyśmy się mylili.

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się nie wcześniej niż w 2015 roku. Dokładna data nie jest jeszcze znana.

*Załączone zdjęcia nie są oficjalnymi projektami Volkswagena.