Salon Nowy Jork 2013 | Mercedes CLA 45 AMG

Oficjalna premiera Mercedesa CLA 45 AMG odbędzie się na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, ale już dziś wiadomo, jak auto będzie wyglądać. Niemcy opublikowali właśnie galerię zdjęć większego brata A-Klasy

Dowiedz się wszystkiego o cenach CAŁEJ gamy Mercedesa

O aucie nie napiszemy niczego, czego już byście nie słyszeli. Dlaczego? Bo CLA 45 AMG to de facto A 45 AMG w wersji sedan. Identyczny jest nie tylko pakiet stylistyczny (z wyjątkiem lotki, której w CLA nie znajdziemy), ale i lakier pokrywający karoserię oraz zaciski hamulców. Przednie części obu pojazdów demonstracyjnych niczym się nie różnią. I nie odnosi się to wyłącznie do wyglądu.

Pod maskę trafił znany z A 45 AMG turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 450 Nm. Dokładnie tyle samo, ile we wspominanym hatchbacku. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiostopniowego automatu AMG SPEEDSHIFT DCT.

Nowy Mercedes Klasy A od AMG rozpędza się maksymalnie do 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie), a pierwszą setkę osiąga w 4,6 s. Mercedes nie zdradził jeszcze, ile czasu zajmie to CLA 45 AMG. Można się jednak spodziewać, że auto będzie nieco wolniejsze od hatchbacka.

Z tekstu może wynikać, że CLA 45 AMG nas zawiodło. Ale to nieprawda. Po prostu niczym nas nie zaskoczyło. Ostateczny werdykt wydamy po pierwszych jazdach testowych.