Co dalej z Toyotą GT86?

Tetsuya Tada zdradził nieco szczegółów dotyczących kierunku rozwoju projektu GT86
Co dalej z Toyotą GT86? Tetsuya Tada zdradził szczegóły dotyczące kierunku rozwoju projektu GT86. Tetsuya Tada zdradził szczegóły dotyczące kierunku rozwoju projektu GT86. GT86 Open to prototyp, ale wersja produkcyjna powinna zadebiutować jeszcze w tym roku. Toyota GT86 jest na rynku od roku, ale wszyscy miłośnicy marki czują niedosyt, patrząc na moc silnika i czekają na coś mocniejszego. W Genewie zobaczyliśmy prototyp kabrioletu GT86 Open, który na produkcję seryjną musi jeszcze chwilę poczekać. Skąd te opóźnienia? Magazyn "Autocar" zapytał o to szefa inżynierów Toyoty pana Tetsuya Tada. Odpowiedź może być zaskakująca. Po pierwsze okazuje się, że zarząd nie wierzył w powodzenie tego modelu i zablokował rozwój wersji ze składanym dachem. Ludzie odpowiedzialni za GT86 musieli najpierw udowodnić, że ten samochód będzie się w ogóle sprzedawał. Teraz już wiadomo, że mimo krytyki płynącej na brak możliwości wyboru wersji silnikowej, mała sportowa Toyota zdobyła uznanie. GT86 Open to prototyp, ale wersja produkcyjna powinna zadebiutować jeszcze w tym roku. Toyota jest teraz w trakcie prac nad modernizacją (facelifting) GT86 i przy okazji rozważanych jest kilka opcji. Pan Tada mówi, że otrzymuje wiele pytań odnośnie mocniejszej wersji. Pod uwagę brane jest turbodoładowanie, doładowanie mechaniczne i oczywiście wersja hybrydowa. Ewentualna hybryda miałaby, zdaniem Tady, układ podobny do IMA Hondy. Podstawą napędu nadal byłby silnik spalinowy, a elektryczny odpowiadałby za jego wspomaganie. Z jednej strony obniżając spalanie, z drugiej wspomagając boksera w niskim zakresie obrotów. Akumulatory mogłyby jeszcze bardziej obniżyć środek ciężkości. Jak widać Toyota testuje różne rozwiązania, ale stworzenie GT86 w wersji hybrydowej wydaje się najbardziej realne. Jej pojawienia należy się spodziewać najwcześniej w przyszłym roku.

Toyota GT86 jest na rynku od roku, ale wszyscy miłośnicy marki czują niedosyt patrząc na moc silnika i czekają na coś mocniejszego. W Genewie zobaczyliśmy prototyp kabrioletu GT86 Open, który na produkcję seryjną musi jeszcze chwilę poczekać. Skąd te opóźnienia?

Samochody z innej bajki | ScionSamochody z innej bajki | Scion

Magazyn Autocar zapytał o to szefa inżynierów Toyoty, pana Tetsuya Tada. Odpowiedź może być zaskakująca. Po pierwsze okazuje się, że zarząd nie wierzył w powodzenie tego modelu i zablokował rozwój wersji ze składanym dachem. Ludzie odpowiedzialni za GT86 musieli najpierw udowodnić, że ten samochód będzie się w ogóle sprzedawał. Teraz już wiadomo, że mimo krytyki płynącej na brak możliwości wyboru wersji silnikowej, mała sportowa Toyota zdobyła uznanie. GT86 Open to prototyp, ale wersja produkcyjna powinna zadebiutować jeszcze w tym roku.

Toyota jest teraz w trakcie prac nad modernizacją (facelifting) GT86 i przy okazji rozważanych jest kilka opcji. Pan Tada mówi, że otrzymuje wiele pytań odnośnie mocniejszej wersji. Pod uwagę brane jest turbodoładowanie, doładowanie mechaniczne i oczywiście wersja hybrydowa.

Ewentualna hybryda miałaby, zdaniem Tady,  układ podobny do IMA Hondy. Podstawą napędu nadal byłby silnik spalinowy, a elektryczny odpowiadałby za jego wspomaganie. Z jednej strony obniżając spalanie, z drugiej wspomagając boksera w niskim zakresie obrotów. Akumulatory mogłyby jeszcze bardziej obniżyć środek ciężkości.

Jak widać Toyota testuje różne rozwiązania, ale stworzenie GT86 w wersji hybrydowej wydaje się najbardziej realne. Jej pojawienia należy się spodziewać najwcześniej w przyszłym roku.


>>> Lexus IS - luksusowa Toyota z mocnym silnikiem - ogłoszenia motoryzacyjne <<<

Więcej o: