Salon Genewa 2013 | Dacia Logan MCV

Przestronna, niezawodna i, przy wszystkich zaletach, niezwykle przystępna cenowo - taka ma być nowa Dacia Logan MCV. Auto zadebiutowało podczas targów w Genewie

Po nowych wcieleniach Logana, Sandero i Sandero Stepway, Dacia uzupełnia swoja ofertę o nowego Logana MCV, czyli - jak sama reklamuje "maxi-kombi za minicenę". Mierzące 449 cm długości auto, może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 573 litrów, pozwalający przewozić - po złożeniu oparć tylnej kanapy - przedmioty o długości dochodzącej do 2,7 metra.

Nowy Logan MCV zyskał na dynamice, zwłaszcza dzięki pochylonej tylnej szybie, ale również dzięki dopracowanej linii bocznej, która pojawiła się w modelach Lodgy i Duster. Dzięki nowemu designowi Nowy Logan MCV bardziej kojarzy się ze światem samochodów osobowych, nie rezygnując jednocześnie z przestronnego wnętrza. Jest w nim mnóstwo miejsca i to widać - mówi David Durand, dyrektor designu gamy Entry

Oprócz atrakcyjniejszego nadwozia, nowy Logan MCV przekonywać ma do siebie znacznie lepszą jakością wykończenia kabiny oraz przemyślanemu rozmieszczeniu praktycznych schowków.


Nowa Dacia Logan tańsza od Sandero

Klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch silników benzynowych: 75-konne, wolnossące 1.2 16V oraz nową, trzycylindrową jednostkę z turbodoładowaniem, oferującą kierowcy moc 90 koni mechanicznych. Filigranowy silnik, zdaniem producenta, pozwala osiągać średnie zużycie paliwa na poziomie 5 l/100 km.

>> Używane Logany już od... <<

Oferta silników wysokoprężnych koncentruje się na jednostce 1.5 dCi, dostępnej w wersji 75- i 90-konnej. Bardziej ekonomiczna wersja może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,8 l/100 km. Wszystkie silniki występować będą w tandemie z pięciostopniową skrzynią manualną.

Nowością w Loganie MCV będzie tryb Eco. System ten, za sprawą specjalnie przygotowanej mapy zapłonu oraz ograniczeniu działania układu klimatyzacji, pozwoli na redukcję średniego zużycia paliwa nawet o 10 proc.

Więcej o: