Nowości Volvo | XC90 za dwa lata

Nowa uniwersalna platforma, nowe silniki i - w końcu - zupełnie nowe XC90. Volvo ciężko pracuje nad odcięciem się od więzów z Fordem
XC90 za dwa lata Nowa uniwersalna platforma, nowe silniki i - w końcu - zupełnie nowe XC90. Jeszcze w tym roku Volvo zaprezentuje nowy silnik spalinowy. Pierwszym modelem zbudowanym na SPA będzie zupełnie nowe XC90. Volvo pokaże je w połowie 2014 r. Jeszcze w tym roku Volvo zaprezentuje całkowicie nowy silnik spalinowy. A w zasadzie rodzinę silników, gdyż jednostka benzynowa ma dzielić 30 do 40 procent wspólnych części z wysokoprężną. Konstrukcja będzie czterocylindrowa, gdzie pojemność skokowa jednego cylindra ma nie przekraczać 500 cm3. To oznacza, że największe wersje będą mieć pojemność dwóch litrów. Volvo nie wyklucza też odmiany trzycylindrowej, ale na pewno nie w najbliższym czasie. Wszystkie wersje będą turbodoładowane, moc jednostek wysokoprężnych będzie zaczynać się od 120 KM, a kończyć na 230 KM. Z kolei jednostki z zapłonem iskrowym będą osiągać od 140 do 280 KM. Duże modele szwedzkiej firmy będą oparte na jednej, uniwersalnej płycie podłogowej. W zależności od potrzeb i wielkości modelu może być ona skalowana. Stąd nazwa: Scalable Platform Architecture, w skrócie SPA. Pierwszym modelem zbudowanym na SPA będzie zupełnie nowe XC90. Volvo pokaże je zapewne w połowie przyszłego roku, a na rynek auto trafi na przełomie 2014/2015. Czyli... 13 lat po premierze pierwszej generacji. XC90 będzie największym i najcięższym modelem opartym na SPA. Ale posłuży ona też nowym modelom S90 i V90, które zastąpią oferowane obecnie S80 i V70. Powrót to liczby 90 sugeruje, że zarówno sedan, jak i kombi znacząco urosną i ponownie zbliżą się wymiarami do konkurencji. Także kolejna generacja S60/V60 i XC60 skorzystają z tej platformy. Natomiast następca obecnego V40 powstanie na nowej płycie opracowywanej wspólnie z Geely. Własne silniki i opracowane samodzielnie platformy pozwolą Volvo zrezygnować z podzespołów Forda.

Jeszcze w tym roku Volvo zaprezentuje całkowicie nowy silnik spalinowy. A w zasadzie rodzinę silników, gdyż jednostka benzynowa ma dzielić 30 do 40% wspólnych części z wysokoprężną. Konstrukcja będzie czterocylindrowa, gdzie pojemność skokowa jednego cylindra ma nie przekraczać 500 cm3. To oznacza, że największe wersje będą mieć pojemność dwóch litrów. Volvo nie wyklucza też odmiany trzycylindrowej, ale na pewno nie w najbliższym czasie. Wszystkie wersje będą turbodoładowane, moc jednostek wysokoprężnych będzie zaczynać się od 120 KM, a kończyć na 230 KM. Z kolei jednostki z zapłonem iskrowym będą osiągać od 140 do 280 KM.

SPA w Volvo

Duże modele szwedzkiej firmy będą oparte na jednej, uniwersalnej płycie podłogowej. W zależności od potrzeb i wielkości modelu może być ona skalowana. Stąd nazwa: Scalable Platform Architecture, w skrócie SPA. Pierwszym modelem zbudowanym na SPA będzie zupełnie nowe XC90. Volvo pokaże je zapewne w połowie przyszłego roku, a na rynek auto trafi na przełomie 2014/2015. Czyli... 13 lat po premierze pierwszej generacji.

Volvo V70 XC>> Volvo V70 - ogłoszenia <<

XC90 będzie największym i najcięższym modelem opartym na SPA. Ale posłuży ona też nowym modelom S90 i V90, które zastąpią oferowane obecnie S80 i V70. Powrót to liczby 90 sugeruje, że zarówno sedan, jak i kombi znacząco urosną i ponownie zbliżą się wymiarami do konkurencji. Także kolejna generacja S60/V60 i XC60 skorzystają z tej platformy. Natomiast następca obecnego V40 powstanie na nowej płycie opracowywanej wspólnie z Geely.

Własne silniki i opracowane samodzielnie platformy pozwolą Volvo zrezygnować z podzespołów Forda.

Więcej o:
Komentarze (7)
Nowości Volvo | XC90 za dwa lata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ag

    Oceniono 6 razy 2

    Silniki Volvo (własne, nie kupowane od francuzów) należą obok hondowskich i kilku innych do najlepszych, szczególnie seria 5-cylindrowców ze słynnym D5, trwałym i pięknie brzmiącym. To jeden z ważnych wyróżników marki. Marka premium tylko z 4-cylindrowcami? Już rezygnacja z V8 Yamahy obniżyła pozycję Volvo wobec konkurentów.

  • Gość: kierowca bombowca

    Oceniono 4 razy 0

    Volvo kiedyś robiło fajne auta (245; 760) ale te nowe to są strasznie ciasne z tyłu i mają malutkie jak na gabaryty auta bagażniki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX