Oficjalną premierę usportowionego, kompaktowego diesla Volkswagen zaplanował na marcowe targi w Genewie. Już dziś jednak producent zdradził najważniejsze szczegóły dotyczące projektu. Co zmieniło się względem obecnej generacji modelu?
>> Golf za 5 tys. zł? Wybór jest spory <<
Cóż, chyba nikogo nie zdziwi zapowiedź, iż nowy Golf GTD będzie mocniejszy od poprzednika. Mechanicznie dopieszczona, czterocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów oferować będzie kierowcy moc 184 koni mechanicznych (miedzy 3500 a 4000 obr./min.) oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego w zakresie od 1750 do 3250 obr./min.). To odpowiednio o 14 KM i 30 Nm więcej, niż w obecnie sprzedawanym modelu.
Potencjał silnika i tym razem przekazywany będzie w całości na koła przedniej osi, a pośredniczyć będzie w tym, do wyboru: sześciostopniowa przekładnia ręczna lub sześciobiegowa skrzynia DSG. Osiągi? Klienci, którzy wybiorą manualną skrzynię biegów, będą mogli rozpędzić auto do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy (o 0,6 sekundy szybciej niż obecnie). Niezależnie od zastosowanej przekładni, prędkość maksymalna wynosić ma 230 km/h (teraz jest to 222 km/h).
Mimo lepszych osiągów, nowy Golf GTD będzie mógł się pochwalić znacznie mniejszym zużyciem paliwa niż poprzednik. Usportowiony kompakt z sześciobiegową skrzynią ręczną, zamiast 5,3, na przejechanie 100 kilometrów, potrzebować będzie średnio tylko 4,2 litra oleju napędowego (dla auta z przekładnią DSG, wartość ta wynosić ma 4,7 l/100 km).
Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji usportowionego kompaktu, stylistycznie Golf GTD nawiązywać będzie do modelu z dopiskiem GTI. Z zewnątrz auto będzie można rozpoznać m.in. za sprawą przeprojektowanych zderzaków, przyciemnionych tylnych lamp, nakładek na progi, większego spojlera nad tylną szybą oraz obręczom kół (17 cali) o unikalnym wzorze. Zmiany w kabinie to przede wszystkim: sportowe siedzenia pokryte charakterystyczną kraciastą tkaniną, czarna podsufitka, sportowa kierownica, podstopnica i nakładki na pedały wykonane ze stali nierdzewnej, nowa dźwignia zmiany biegów oraz dekoracyjne listwy.
W Polsce przyjmowanie zamówień na nowego Golfa GTD rozpocznie się w maju. Na rodzimym rynku ceny auta będą startować od 29 350 euro.