Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf GTD

Volkswagen ma nową propozycję dla miłośników usportowionych kompaktów z dieslem pod maską. Swój wirtualny debiut zaliczył właśnie Golf GTD, zbudowany na bazie siódmej generacji modelu

Nowe wcielenie Volkswagena Golfa GTI

Oficjalną premierę usportowionego, kompaktowego diesla Volkswagen zaplanował na marcowe targi w Genewie. Już dziś jednak producent zdradził najważniejsze szczegóły dotyczące projektu. Co zmieniło się względem obecnej generacji modelu?

>> Golf za 5 tys. zł? Wybór jest spory <<

Cóż, chyba nikogo nie zdziwi zapowiedź, iż nowy Golf GTD będzie mocniejszy od poprzednika. Mechanicznie dopieszczona, czterocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów oferować będzie kierowcy moc 184 koni mechanicznych (miedzy 3500 a 4000 obr./min.) oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego w zakresie od 1750 do 3250 obr./min.). To odpowiednio o 14 KM i 30 Nm więcej, niż w obecnie sprzedawanym modelu.

Potencjał silnika i tym razem przekazywany będzie w całości na koła przedniej osi, a pośredniczyć będzie w tym, do wyboru: sześciostopniowa przekładnia ręczna lub sześciobiegowa skrzynia DSG. Osiągi? Klienci, którzy wybiorą manualną skrzynię biegów, będą mogli rozpędzić auto do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy (o 0,6 sekundy szybciej niż obecnie). Niezależnie od zastosowanej przekładni, prędkość maksymalna wynosić ma 230 km/h (teraz jest to 222 km/h).

Za te auta kochamy niemiecką motoryzację. Część I

Mimo lepszych osiągów, nowy Golf GTD będzie mógł się pochwalić znacznie mniejszym zużyciem paliwa niż poprzednik. Usportowiony kompakt z sześciobiegową skrzynią ręczną, zamiast 5,3, na przejechanie 100 kilometrów, potrzebować będzie średnio tylko 4,2 litra oleju napędowego (dla auta z przekładnią DSG, wartość ta wynosić ma 4,7 l/100 km).

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji usportowionego kompaktu, stylistycznie Golf GTD nawiązywać będzie do modelu z dopiskiem GTI. Z zewnątrz auto będzie można rozpoznać m.in. za sprawą przeprojektowanych zderzaków, przyciemnionych tylnych lamp, nakładek na progi, większego spojlera nad tylną szybą oraz obręczom kół (17 cali) o unikalnym wzorze. Zmiany w kabinie to przede wszystkim: sportowe siedzenia pokryte charakterystyczną kraciastą tkaniną, czarna podsufitka, sportowa kierownica, podstopnica i nakładki na pedały wykonane ze stali nierdzewnej, nowa dźwignia zmiany biegów oraz dekoracyjne listwy.

W Polsce przyjmowanie zamówień na nowego Golfa GTD rozpocznie się w maju. Na rodzimym rynku ceny auta będą startować od 29 350 euro.

Więcej o:
Copyright © Agora SA