Salon Genewa 2013 | Toyota Auris Touring Sports

Auris Touring Sports - w wersji ekspozycyjnej - zadebiutował w zeszłym roku, podczas targów w Paryżu. Do tej pory jednak, na temat nowego japońskiego kombi mieliśmy wyłącznie szczątkowe informacje. Dziś wiemy o nim nieco więcej

Nowa Toyota Auris - test | Pierwsza jazda

Wiemy na przykład, że Auris kombi mierzy 456 cm długości i może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 530 litrów (Ford Focus Kombi - 490 l, Peugeot 308 SW - 508 l, Chevrolet Cruze SW - 500 l, Volkswagen Golf Variant - 505 l, Opel Astra kombi - 500 l). To przy rozłożonej tylnej kanapie, oczywiście. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1658 litrów i można przewozić w nim przedmioty o długości nawet dwóch metrów. Dla wygody użytkowników, próg załadunku obniżono względem hatchbacka o 10 cm.

Toyota oficjalnie potwierdziła też listę silników dostępnych dla nowego kombi. Pod maską znaleźć będzie można wszystkie jednostki oferowane w hatchbacku. Będą to benzynowe 1.33 Dual-VVTi (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) oraz wysokoprężne 1.4 D-4D (90 KM) i 2.0 D-4D (124 KM). Dla miłośników rozwiązań ekologicznych, Toyota przygotowała również wariant hybrydowy.

>> Toyotę Corollę kombi można mieć już za mniej niż 10 tys. złotych <<

Firma szczyci się tym, iż jest to pierwsza pełna hybryda w segmencie kompaktowych kombi. Auto napędzane jest przez tandem składający się z benzynowego 1.8 oraz silnika elektrycznego. Razem potrafią wygenerować moc 136 koni mechanicznych i rozpędzić samochód do "setki" w czasie 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna hybrydy to 180 km/h, a emisja CO2 na każdy kilometr wynosi zaledwie 86 g. Oznaczałoby to, że średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 3,7 l/100 km.

Polscy klienci będą mogli składać zamówienia na Aurisa kombi od kwietnia, a pierwsze egzemplarze trafią do nich w sierpniu. Toyota udostępniła dziś dużo nowych zdjęć produkcyjnej wersji praktycznego kompaktu. Zapraszamy do naszej galerii.

Więcej o:
Copyright © Agora SA