Dla kogo BMW zrobiło 3 GT?

Czy opublikowane przez BMW wideo zdradza zalety 3 GT? Tak, ale kluczem do zrozumienia tego auta są jego wymiary
Dla kogo BMW zrobiło 3 GT? Czy opublikowane przez BMW wideo zdradza zalety 3 GT? 3 GT to samochód dla ludzi, którzy chcą jeździć BMW, ale ponad sportowe właściwości przedkładają komfort i oferowaną przestrzeń Skąd pomysł na BMW 3 GT? Pewnie dokładnie z tego samego źródła, co na 5 GT. Jednak po co BMW, mając piątkę sedan, piątkę kombi i X5, czyli wydawałoby się pełen wybór modeli w klasie wyższej-średniej, zdecydowało się jeszcze na tego dużego "wielorybka". Dwa czynniki, sukces rynkowy 5 GT i rychłe wprowadzenie na rynek mniejszego 3 GT zmusiły mnie w końcu do przyjrzenia się o co tak naprawdę chodzi w "Gran Turismo by BMW"? Odpowiedź wydaje się prosta. Zwłaszcza po przejrzeniu katalogu. Okazuje się, że 3 Gran Turismo, podobnie jak 5 Gran Turismo to mistrzowie przestrzeni. BMW 5 GT oferuje większy bagażnik i większą przestrzeń załadunkową po rozłożeniu siedzeń, niż piątka Touring i tylko nieznacznie ustępuje SUV-owi X5. Nowe 3 GT zbudowano zgodnie z tą samą filozofią. BMW 3 GT jest 20 cm dłuższe od sedana i mierzy ponad 482 cm, ale to nie najważniejszy wymiar. Większe znaczenie dla pasażerów ma rozstaw osi wynoszący 292 cm, 11 cm więcej, niż w limuzynie. Mamy więc więcej miejsca na kolana (dokładnie 7 cm). Wysokość zwiększono o 8 cm, więc i nad głową pojawiło się więcej powietrza. Zadowoleni będą miłośnicy wygody, fotele umieszczono 6 cm wyżej, niż w sedanie i kombi, co ułatwia wsiadanie i zapewnia lepszą widoczność. A co z bagażnikiem? 3 Gran Turismo mieści standardowo 520 litrów (sedan: 480 l, kombi: 495 l) i oferuje dodatkowo tylne oparcie składane w proporcji 40:20:40. Wygląda więc na to, że 3 GT to samochód dla ludzi, którzy chcą jeździć BMW, ale ponad sportowe właściwości przedkładają komfort i oferowaną przestrzeń. Paleta silników składa się z trzech jednostek benzynowych: 320i GT (2.0t, 184 KM), 328i GT (2.0t, 245 KM) i 335i GT (3.0t, 306 KM), i dwóch wysokoprężnych: 318d GT (2.0td, 143 KM) oraz 320d GT (2.0td, 184 KM). Standardowo oferowana będzie skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, opcjonalnie będzie można zamówić ośmiobiegową przekładnię automatyczną. Na pokładzie ma pojawić się szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa, wygody i rozrywki, jakich jeszcze nie było w tej klasie. Tak przynajmniej twierdzi BMW. Jak jest naprawdę przekonamy się pod koniec marca, kiedy przedstawimy wrażenia z pierwszych jazd tym modelem.

Skąd pomysł na BMW 3 GT? Pewnie dokładnie z tego samego źródła, co na 5 GT. Jednak po co BMW, mając piątkę sedan, piątkę kombi i X5, czyli wydawałoby się pełen wybór modeli w klasie wyższej-średniej, zdecydowało się jeszcze na tego dużego "wielorybka". Dwa czynniki, sukces rynkowy 5 GT i rychłe wprowadzenie na rynek mniejszego 3 GT zmusiły mnie w końcu do przyjrzenia się o co tak naprawdę chodzi w "Gran Turismo by BMW"?

Odpowiedź wydaje się prosta. Zwłaszcza po przejrzeniu katalogu. Okazuje się, że 3 Gran Turismo, podobnie jak 5 Gran Turismo to mistrzowie przestrzeni. BMW 5 GT oferuje większy bagażnik i większą przestrzeń załadunkową po rozłożeniu siedzeń, niż piątka Touring i tylko nieznacznie ustępuje SUV-owi X5. Nowe 3 GT zbudowano zgodnie z tą samą filozofią.

BMW 3 GT jest 20 cm dłuższe od sedana i mierzy ponad 482 cm, ale to nie najważniejszy wymiar. Większe znaczenie dla pasażerów ma rozstaw osi wynoszący 292 cm, 11 cm więcej, niż w limuzynie. Mamy więc więcej miejsca na kolana (dokładnie 7 cm). Wysokość zwiększono o 8 cm, więc i nad głową pojawiło się więcej powietrza. Zadowoleni będą miłośnicy wygody, fotele umieszczono 6 cm wyżej, niż w sedanie i kombi, co ułatwia wsiadanie i zapewnia lepszą widoczność. A co z bagażnikiem? 3 Gran Turismo mieści standardowo 520 litrów (sedan: 480 l, kombi: 495 l) i oferuje dodatkowo tylne oparcie składane w proporcji 40:20:40.

Wygląda więc na to, że 3 GT to samochód dla ludzi którzy chcą jeździć BMW, ale ponad sportowe właściwości przedkładają komfort i oferowaną przestrzeń.

Paleta silników składa się z trzech jednostek benzynowych: 320i GT (2.0t, 184 KM), 328i GT (2.0t, 245 KM) i 335i GT (3.0t, 306 KM), i dwóch wysokoprężnych: 318d GT (2.0td, 143 KM) oraz 320d GT (2.0td, 184 KM). Standardowo oferowana będzie skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, opcjonalnie będzie można zamówić ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Na pokładzie ma pojawić się szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa, wygody i rozrywki, jakich jeszcze nie było w tej klasie. Tak przynajmniej twierdzi BMW. Jak jest naprawdę przekonamy się pod koniec marca, kiedy przedstawimy wrażenia z pierwszych jazd tym modelem.

 

BMW 328i może być Twoje