Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo ujawniła szczegóły dotyczące swojego najbardziej oczekiwanego debiutu genewskiego, modelu 4C
Alfa Romeo 4C Szczegóły dotyczące najbardziej oczekiwanego debiutu genewskiego Niebawem na rynek trafi Alfa Romeo 4C. Silnik o poj. 1750 z turbodoładowaniem współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią TCT. Auto ma rekordowo niską masę 850 kg Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, która została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2011 roku. Zmiany w wyglądzie wersji produkcyjnej wobec prototypu będą niewielkie i ograniczą się do detali, jak wygląd reflektorów, czy lusterek bocznych. Konstrukcja samochodu nastawiona jest na uzyskanie rekordowo niskiej masy, wynoszącej 850 kg. Stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM. Jak udało się to uzyskać? Inżynierowie Alfy Romeo zdecydowali się na konstrukcję wykonaną z włókna węglowego wspomaganą stopami aluminium. Pomocne okazały się także niewielkie wymiary 4C. Długość to niecałe 400 cm, rozstaw osi niecałe 240 cm, a wysokość 118 cm. Aby zwiększyć stabilność przy większych prędkościach, nadwozie zaprojektowano tak, by współczynnik siły nośnej (Cz) był ujemny. W praktyce zapewnia to docisk auta do nawierzchni. Umieszczony centralnie silnik Alfy Romeo 4C to jednostka znana z Giulietty QV, ale poddano ją modyfikacjom. Nadal ma pojemność 1750 i turbodoładowanie, ale dodatkowo zastosowano udoskonalone układy ssące i wydechowe, bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Skrzynia może pracować w trybie automatycznym, lub sekwencyjnym obsługiwanym za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Debiutujący w Alfie Romeo 4C nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień - "Dynamic", "Natural" i "All Weather" - dodaje czwarty tryb: "Race". W salonach Alfa 4C pojawi się jeszcze w tym roku. Powstanie 2 500 sztuk, z czego po tysiąc trafi na rynki europejski i amerykański oraz 500 sztuk dla reszty świata. Początkowo planowana cena ok 50 tys. euro prawdopodobnie urośnie do ok. 60 tys. euro.

Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, która została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2011 roku. Zmiany w wyglądzie wersji produkcyjnej wobec prototypu będą niewielkie i ograniczą się do detali, jak wygląd reflektorów, czy lusterek bocznych.

Alfa Romeo 159 - samochody używane>> Alfa Romeo 159 - ogłoszenia <<

Konstrukcja samochodu nastawiona jest na uzyskanie rekordowo niskiej masy, wynoszącej 850 kg. Stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM. Jak udało się to uzyskać? Inżynierowie Alfy Romeo zdecydowali się na konstrukcję wykonaną z włókna węglowego wspomaganą stopami aluminium. Pomocne okazały się także niewielkie wymiary 4C. Długość to niecałe 400 cm, rozstaw osi niecałe 240 cm, a wysokość 118 cm. Aby zwiększyć stabilność przy większych prędkościach, nadwozie zaprojektowano tak, by współczynnik siły nośnej (Cz) był ujemny. W praktyce zapewnia to docisk auta do nawierzchni.

Umieszczony centralnie silnik Alfy Romeo 4C to jednostka znana z Giulietty QV, ale poddano ją modyfikacjom. Nadal ma pojemność 1750 i turbodoładowanie, ale dodatkowo zastosowano udoskonalone układy ssące i wydechowe, bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury.

Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Skrzynia może pracować w trybie automatycznym, lub sekwencyjnym obsługiwanym za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Debiutujący w Alfie Romeo 4C nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień - "Dynamic", "Natural" i "All Weather" - dodaje czwarty tryb: "Race".

W salonach Alfa 4C pojawi się jeszcze w tym roku. Powstanie 2 500 sztuk, z czego po tysiąc trafi na rynki europejski i amerykański oraz 500 sztuk dla reszty świata. Początkowo planowana cena ok 50 tys. euro prawdopodobnie urośnie do ok. 60 tys. euro.

>>> Alfa Romeo 147 - nieduża i niedroga - spełnij swoje marzenia <<<

Więcej o:
Komentarze (13)
Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 159tbi

    Oceniono 9 razy 7

    Cena mniejsza od ceny Porsche Cayman a auto lzejsze o 300 kg co daje podobne osiagi.
    Silnik wykonany z aluminium.
    Auto powstawac bedzie w fabryce Maserati.
    4C stanie sie autem dla koneserow, co bylo zalozeniem marketingowym (2500szt.) a przy okazji ma za zadanie odrodzic sportowosc marki, ktora przed laty glownie z motorsportem sie kojarzyla poprzez odnoszone w nim sukcesy.

    4c.alfaromeo.com/

  • Gość: hiszpan25

    Oceniono 7 razy 3

    60.000eur... sporo robi sie blisko np Porsche Boxster S (albo nawet ciut powyzej).

  • 1000dancers

    Oceniono 4 razy 2

    poczekam na 2C na bazie mito/punto

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 7 razy 1

    To miało być według pierwszych założeń Ferrari dla biedniejszych. Ale wygląda na to, że cena i dostępność nie będą zachęcające dla przeciętnego Kowalskiego;)

  • Gość: wiki

    Oceniono 1 raz 1

    no ale czy to pierwsze zdjęcia

  • Gość: ccc

    Oceniono 9 razy 1

    Nie wierze w tę masę w 2013 roku. Teraz wszystko tak upsaione i naszpikowane "oowiązkowymi" bzdetami, że nawet w segmencie małych autek czy kompaktów sukcesem jest 1200kg. 830 kg to wazył Golf II 1.3 złożony z samejblachy i czterech kółek 155/13

  • Gość: mc

    Oceniono 5 razy 1

    60 tys. euro to troszke drogo (zanim to przeczytałem, rozmarzyłem się o małej wyścigówce dla ludu miast i wsi), ale i tak wygląda smakowicie.

  • Gość: qwerty

    Oceniono 7 razy -3

    Patrząc na tył przypomina mi się lotus elise nie wiem czemu :-) Ogólnie bardzo ładne wozidło.
    Troszkę mi nie pasuje to przetłoczenie na masce...

  • Gość: wiki

    Oceniono 4 razy -4

    to się nazywa auto marzeń ale corvette jest lepsza

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX