SRT Viper nie dla Europejczyka

Chrysler, będący właścicielem Dodge'a, ogłosił, że SRT Viper nie będzie oferowany w Europie. Fanom amerykańskiej motoryzacji pozostaje zatem wybór nowej Corvette Stingray, która zawita do wybranych salonów Chevroleta na Starym Kontynencie
SRT Viper nie dla Europejczyka Fanom amerykańskiej motoryzacji pozostaje wybór nowej Corvette Stingray Chrysler, będący właścicielem Dodge'a, ogłosił, że SRT Viper nie będzie oferowany w Europie Chrysler, będący właścicielem Dodge'a, ogłosił, że SRT Viper nie będzie oferowany w Europie. Fanom amerykańskiej motoryzacji pozostaje zatem wybór nowej Corvette Stingray, która zawita do wybranych salonów Chevroleta na Starym Kontynencie. To właśnie decyzja General Motors dawała fanom SRT Vipera nadzieję na to, że i to auto trafi na wybrane europejskie rynki. Tak się jednak nie stanie. W Stanach Zjednoczonych samochód będzie kosztował niespełna 100 tys. dol. Po doliczeniu lokalnych podatków cena mogłaby się okazać zbyt wygórowana dla europejskiego klienta, przez co Viper mógłby się nie spotkać z odpowiednim zainteresowaniem. Przyczyną jest również 8.4-litrowy silnik V10, który drzemie pod maską auta i który do pracy potrzebuje znacznych ilości paliwa, zdecydowanie tańszego za Oceanem. Kilka ciekawostek. Podwozie nowego Vipera jest o 50 proc. sztywniejsze niż w poprzedniku, a całe auto waży o 45 kg mniej niż jego poprzednia generacja. Po raz pierwszy w tym samochodzie montowany będzie system ESP. Warto przypomnieć, że pierwsza generacja nie posiadała nawet systemu ABS. Podstawowa wersja nowego Vipera kosztuje w Stanach Zjednoczonych 97 395 dol. Za lepiej wyposażoną odmianę GTS trzeba zapłacić 120 395 dol.

Vipera od Ameryki nie dostaniemy.
Corvette - owszem

To właśnie decyzja General Motors dawała fanom SRT Vipera nadzieję na to, że i to auto trafi na wybrane europejskie rynki. Tak się jednak nie stanie. W Stanach Zjednoczonych samochód będzie kosztował niespełna 100 tys. dol. Po doliczeniu lokalnych podatków cena mogłaby się okazać zbyt wygórowana dla europejskiego klienta, przez co Viper mógłby się nie spotkać z odpowiednim zainteresowaniem. Przyczyną jest również 8.4-litrowy silnik V10, który drzemie pod maską auta i który do pracy potrzebuje znacznych ilości paliwa, zdecydowanie tańszego za Oceanem.

Kilka ciekawostek. Podwozie nowego Vipera jest o 50 proc. sztywniejsze niż w poprzedniku, a całe auto waży o 45 kg mniej niż jego poprzednia generacja. Po raz pierwszy w tym samochodzie montowany będzie system ESP. Warto przypomnieć, że pierwsza generacja nie posiadała nawet systemu ABS.

>>> Dwuletnie muscle cary za 100 tys. zł <<<

Podstawowa wersja nowego Vipera kosztuje w Stanach Zjednoczonych 97 395 dol. Za lepiej wyposażoną odmianę GTS trzeba zapłacić 120 395 dol.

Więcej o: