Będzie nowe auto sportowe BMW i Toyoty

BMW poszerza zakres współpracy z Toyotą. Oba koncerny już wymieniają się technologiami, ale pójdą o krok dalej. Efekt? Powstanie niemiecko-japońskie auto sportowe

Jest wyciek? Pierwsze oficjalne wizualizacje nowego BMW M3

Szczegóły nie są na razie znane. Nie brakuje jednak spekulacji, z których najbardziej prawdopodobne przewidują, że efektem współpracy będą nowa generacja BMW Z4 oraz zupełnie nowy roadster Toyoty. Byłoby to naturalną odpowiedzią na zapowiedzianą współpracę Mazdy i Fiata ( Będzie nowy roadster Mazdy i Alfy Romeo ).

Przypomnijmy. Na przełomie 2011 i 2012 roku Japończycy i Niemcy podpisali umowę o współpracy. W myśl jej założeń Toyota udostępniła Bawarczykom technologię napędów hybrydowych, otrzymując w zamian dostęp do silników diesla, znajdujących się w gamie BMW. Jak się okazuje, koncerny nie mają zamiaru zaniechać współpracy dotyczącej napędów.

Toyota i BMW będą wspólnie pracowały nad lekkimi i trwałymi materiałami, które posłużą do budowy przyszłych modeli. Ponadto chcą wspólnymi siłami rozwijać technologię wykorzystywaną podczas budowy akumulatorów do samochodów hybrydowych i w pełni elektrycznych. Japońsko-niemiecki sojusz przewiduje też pracę nad rozwojem ogniw paliwowych, które na razie - ze względu na wygórowane koszta - nie zrewolucjonizują motoryzacyjnego rynku, ale od 2020 roku mają być już stosowane w seryjnie produkowanych autach.

>>> Ile trzeba zapłacić za niemieckiego roadstera? Tanio nie jest... <<<

BMW wiedziało, do kogo zwrócić się z prośbą o współpracę nad ekorozwiązaniami, których samodzielne opracowywanie jest bardzo kosztowne. Doświadczona pod tym względem Toyota na współpracy z Bawarczykami też może wiele zyskać. Z opublikowanego przez obie marki komunikatu można wysnuć przynajmniej dwa wnioski: 1) Najbliższe lata w motoryzacji mogą upłynąć pod znakiem licznych koncernowych sojuszy. 2) Marki coraz intensywniej będą się zastanawiać, jak zrealizować restrykcyjne normy emisji szkodliwych substancji, a hasło "eko" wciąż będzie miało spory wpływ na obraz motoryzacji.

Więcej o:
Copyright © Agora SA