Aston Martin Rapide S

Po trzech latach produkcji czterodrzwiowy Aston Martin poddany został widocznym modyfikacjom. Aby zaś podkreślić zmiany techniczne do nazwy dodano literkę S

Jeden ogromny, niczym nie podzielony wlot powietrza to najbardziej wyraźna zmiana w wyglądzie Rapide'a. Z tyłu jedyną nowością jest nowa pokrywa bagażnika z powiększonym spoilerem. Jak widać zarząd Aston Martina jest zadowolony z wyglądu swoich samochodów i zmiany maja na celu jedynie podkreślenie usprawnień technicznych.

Pod maską Rapide'a S czeka miła niespodzianka. Zamiast dotychczasowych 470 dwunastocylindrowy silnik 6.0 wytwarza teraz aż 550 KM. Wzrost momentu obrotowego nie jest już tak imponujący, z 600 skoczył do 620 Nm. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem nowej skrzyni automatycznej Touchtronic 2 o sześciu przełożeniach. Najważniejszy cel został osiągnięty. Poprawa osiągów jest więcej niż zadowalająca. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi teraz 4,9 s, o 0,3 s szybciej niż dotąd. Prędkość maksymalna to 305 km/h.

Większa moc to nie wszystko. Silnik V12 6.0 o fabrycznym oznaczeniu AM11 poddano znaczącym modernizacjom stosując m.in. zmienne fazy rozrządu (zaworów ssących i wydechowych). Nowy silnik umieszczono 19 mm niżej, przez co obniżył się środek ciężkości, a co za tym idzie poprawiło zachowanie na drodze.

Wnętrze pozostaje typowe dla Astona. Centralna konsola wykończona jest lakierem fortepianowym, w opcji znajduje się dwukolorowa tapicerka z perforowanej skóry. Aby nadać autu bardziej sportowy charakter, można zamówić pakiet "włóknowęglowy", obejmujący obudowy lusterek, elementy tylnych lamp, czy spoilery.

Zobacz wideo

Ile kosztują używane Astony w Polsce?

Więcej o:
Copyright © Agora SA