Rajdowe Polo R WRC rusza do walki

17 miesięcy przygotowań, 20 tysięcy testowych kilometrów i ogromny wysiłek całej ekipy. Właśnie nadeszła pora sprawdzianu. W legendarnym rajdzie Monte Carlo debiutuje fabryczny zespół z Wolfsburga z dwoma Volkswagenami Polo R WRC

Volkswagen Polo R WRC dla każdego

Rajd Monte Carlo jest dla Volkswagena debiutem pod wieloma względami. Po raz pierwszy załoga wystartuje w najwyższej kategorii World Rally Cars, po raz pierwszy na starcie stanie Polo R WRC i po raz pierwszy zespół pracuje z nowymi, chociaż bardzo doświadczonymi, duetami kierowców: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/ FIN) oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F).

Dla zespołu Volkswagen Motorsport wyzwanie nie mogłoby być większe, w końcu zorganizowany po raz pierwszy w 1911 roku Rajd Monte Carlo jest najstarszym rajdem na świecie, a tym samym "ojcem wszystkich rajdów". Trasa rajdu prowadzi głównie po wąskich asfaltowych drogach francuskich Alp Nadmorskich na północ od Księstwa Monako. Podczas gdy położone niżej drogi w pobliżu Morza Śródziemnego często są suche, na górskich przełęczach na kierowców czeka lód i śnieg. Wybór odpowiednich opon to prawdziwa ruletka, a Monte Carlo należy do najtrudniejszych i najbardziej kompleksowych rajdów w kalendarzu MŚ.

Latvala/Anttila startują w sezonie 2013 w Polo R WRC z numerem startowym 7. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia z Francji pojadą w aucie z numerem 8. Rozpoczynający się dziś Rajd Monte Carlo potrwa do niedzieli.

Wypowiedzi przed Rajdem Monte Carlo:

Jari-Matti Latvala, Polo R WRC #7:

Nie mogę się doczekać początku sezonu. Wprawdzie już od pięciu lat startuję jako kierowca fabryczny w Rajdowych Mistrzostwach Świata, ale zespół Volkswagen Motorsport jest dla mnie tak nowy, jak Polo R WRC. Zatem jest to moja podwójna premiera. Przy dotychczasowych testach sprawdziliśmy, że Polo R WRC jest bardzo niezawodne. To jest na razie najważniejsze doświadczenie, które stanowi dobrą podstawę dla dalszego rozwoju technicznego podczas trwania sezonu. Wyrobiłem już sobie dobre wyczucie tego samochodu na asfalcie i śniegu, co jest ważne przed Rajdem Monte Carlo. Jazda Polo R WRC sprawia mi wielką przyjemność. Samochód jest bardzo stabilny i silnik też doskonale pracuje. Chciałbym zaliczyć w Monte Carlo dobry początek sezonu. Na razie wynik nie jest najważniejszy, ale naturalnie cieszyłbym się z punktów w MŚ.

Sébastien Ogier, Polo R WRC #8:

Monte Carlo jest dla mnie wyjątkowym rajdem, w końcu rozgrywany jest w mojej ojczyźnie. Pierwszy rajd sezonu w pobliżu mojego miejsca urodzenia będzie szczególnym doświadczeniem także dla całego zespołu, bądź co bądź jest to pierwszy rajd z nowym Polo R WRC. Ponad rok pracowaliśmy z Volkswagenem czekając na ten moment. Nie możemy się doczekać, kiedy on wreszcie nastąpi. Ogólnie trudno jest ocenić, jak wyglądamy względem konkurencji, zanim nie staniemy do walki z innymi zespołami. Debiut zupełnie nowym samochodem w mistrzostwach świata to wielkie wyzwanie, inni producenci mają o wiele większe doświadczenie niż my. Dlatego musimy być cierpliwi i najpierw skupić się na tym, aby bez problemu dojechać do mety. Wiem, że ukończenie Rajdu Monte Carlo nie jest łatwą sprawą, bo tutaj wszystko może się zdarzyć.

Jost Capito (szef Volkswagen Motorsport) o planach na sezon 2013:

Jesteśmy świadomi, że będziemy rywalizować z mocnymi konkurentami, posiadającymi wieloletnie doświadczenie w rajdowych MŚ. Polo R WRC debiutuje dopiero w tym roku, zespół w tym składzie też jest nowy, dlatego musimy stawiać sobie realistyczne cele. Chcielibyśmy w drugiej połowie roku walczyć o miejsca na podium.
Więcej o:
Copyright © Agora SA