Salon Detroit 2013 | VW CrossBlue

Volkswagen oferuje w USA tylko jednego SUV-a. Jest nim drogi Touareg. Koncern z Wolfsburga potrzebuje czegoś tańszego, ale niekoniecznie mniejszego

Ceny Volkswagena Touarega zaczynają się w USA od 43 945 dolarów. To sporo, Ford oferuje Explorera już za 29 100, a najdroższa wersja Sport z 3,5 litrowym silnikiem EcoBoost (365 KM) kosztuje 40 780 dolarów. Niemiecki koncern potrzebuje dużego SUV-a, ale zdecydowanie tańszego. Rozwiązaniem ma być CrossBlue, siedmiomiejscowy olbrzym produkowany w Stanach Zjednoczonych.

Niemcy podbijają USANiemcy podbijają USA

W USA rozmiar ma znaczenie, ale wcale nie musi przekładać się na wyższą cenę. Touareg może pozostać modelem "premium", a tańszy CrossBlue przejmie rolę rodzinnej terenówki. O tym, że liczna rodzina powinna się w nim zmieścić nawet planując dłuższą podróż świadczą już same imponujące rozmiary. CrossBlue mierzy 499 cm długości i ma ponad 2 m szerokości. Te wymiary robią jeszcze większe znaczenie, gdy zdamy sobie sprawę, że auto powstało na uniwersalnej  płycie MQB, z której korzysta nowy Golf.

Wnętrze można zamówić w dwóch wersjach. Pierwsza, sześciomiejscowa oferuje sześć niezależnych foteli ustawionych w trzech rzędach. Klienci będą mogli zdecydować się na aranżację siedmioosobową. Różnica będzie polegać na zastąpieniu dwóch foteli drugiego rzędu trzyosobową kanapą.

Ciekawie przedstawia się napęd hybrydowy zastosowany w CrossBlue. Jego podstawą jest silnik wysokoprężny TDI osiągający moc 190 KM, przekazujący moc za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni DSG na przednie koła. Układ elektryczny składa się z dwóch silników umieszczonych po jednym na każdej osi. Przedni ma 57 KM, tylny zaś 114 KM.

Nie wiadomo kiedy Volkswagen pokaże CrossBlue w wersji produkcyjnej. Wiadomo za to, że jego produkcja zostanie umieszczona w fabryce w Chattanooga, gdzie od dwóch lat Volkswagen produkuje już amerykańską odmianę Passata.

Co sądzisz o Volkswagenie CrossBlue Concept?