Skoda Octavia III | Gama silników

Znana jest już pełna gama silników nowej Skody Octavii. Najmniejszy ma 1,2 l. a największy 2,0 l. pojemności skokowej

Do taj pory wiedzieliśmy na 100% jedynie, że podstawowa jednostka napędowa to 1.2 TSI o mocy 85 KM. Znamy ten silnik choćby z Rapida i trzeba przyznać, że w mniejszym liftbacku spisuje się bardzo dobrze. Jak poradzi sobie z większą Octavią przekonamy się już wkrótce. Są jednak tacy, którzy najmniejszego silnika nie biorą pod uwagę pod żadnym pozorem. Co znajdą ponadto w katalogu nowej Octavii?

Skoda Rapid - test | Pierwsza jazdaSkoda Rapid - test | Pierwsza jazda

Silniki benzynowe

1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - 5M
1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - 6M/DSG
1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - 6M/DSG
1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - DSG

Silniki wysokoprężne

1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - 5M
1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - 5M/DSG
1.6 TDI GreenLine (110 KM) - 6M
2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - 6M/DSG

 

>>> Skoda Octavia - auto sprawdzone przez miliony kierowców <<<

Skoda stawia na zielone. Większość silników, poza podstawowymi i wersją GreenLine oznaczone będą jako Green tec. W przypadku silników benzynowych ma to sens. 105-konna wersja 1.2 TSI zużywa mniej paliwa, niż najsłabsza, 85-konna (odpowiednio: 4,9 i 5,2 l/100 km). 1.4 TSI i 1.8 TSI (tylko z DSG) żądają odpowiednio 5,3 i 5,7 l/100 km.

Wśród Diesli najoszczędniejszy jest oczywiście GreenLine, który może pochwalić się średnim zużyciem na poziomie 3,4 l/100 km, o 0,4 l mniej, niż 105-konna wersja Green tec. Najsłabszy Diesel o mocy 90 KM zużywa średnio 4,1 l/100 km. Najmocniejszy ropniak spala 4,5 l/100 km.

Zastosowane w nowej Octavii silniki to jednostki nowej serii EA211 (zapłon iskrowy) i EA288 (zapłon samoczynny). W stosunku do starszej serii odznaczają się niższym zużyciem paliwa. Skoda pracuje aktualnie nad przygotowaniem wersji zasilanej gazem, a także nad usportowioną wersją Octavia RS.

Więcej o:
Komentarze (77)
Skoda Octavia III | Gama silników
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: K

    Oceniono 43 razy 13

    Spalanie podane przez Volkswagena jest zgodne z prawdą, tyle że to splanie na 50km :)

    Pozdrawiam

  • Gość: RPWL

    Oceniono 18 razy 6

    A mi brakuje 1.8 TSI z ręczną skrzynią 6-biegową. Mocna benzyna + manual to jest to!

  • Gość: 5

    Oceniono 44 razy 28

    Analizujac liste modyfikacji silnika EA211 mozna dojsc do wniosku, ze pomyslano glownie o oszczednosciach na krotkich odcinkach, w miescie i na zimnym silniku:
    - kolektor wydechowy jest wbudowany w chlodzona woda glowice, dzieki czemu faza rozgrzewania trwa znacznie krocej
    - system odlaczania cylindrow ACT (praktycznie dla ruchu miejskiego 1250-4000obr/min, w zakresie 20-75Nm)
    - znaczna redukcja masy auta w tym elementow ukladu kor-tlokowego (np. korbowod 523g do 370g)
    - Start-Stop system + Rekuperation

    Duzy PLUS dla podwyzszenia niezawodnosci:
    - w najnowszym 1.4 TSI adaptowano sprawdzony w Audi uklad rozrzadu z paskiem i 2 walidatorami faz dla zaworow ssacych i wydechowych.
    - nowe 5-otworkowe wtryskiwacze

    Ja nie mam watpliwosci, w ruchu miejskim przy dojazdach do pracy, oszczednosci paliwa wyniosa co najmniej 1l/100

  • Gość: cman

    Oceniono 6 razy 2

    najpopularniejszy diesel tylko z automatem?ciekaw jestem ceny bo Ci którzy wolą manual jak cena nie będzie konkurencyjna-pójdą do konkurencji nie ryzykując dodatkowych wydatków związanych z dodatkowymi sprzęgłami itd..

  • Gość: ggggggggggggggggg

    Oceniono 14 razy 0

    O tak, beda sie sypac zielone( stówki ) w serwisach. Jedyne co moglo by byc interesujace, to 1.8 tsi- o ile to bedzie tak dobre jak 1.8TMam skode na tym silniku ( tour ), golas + klima. Swietne auto, chociaz rzadziej uzywane ( jako drugie auto w rodzinie ). Zalowalem, ze nie mozna bylo go kupic wtedy z automatem. DSG sie boje, bo mamy w firmie DSG i juz dwa razy zaliczyl problemy ze skrzynia. Pierwszy- jakis sterownik padl, drugi byl gorszy - mechanika. Mimo, ze o auta sie u nas dba- nie jest to korpo tylko kazdy uzywa jak swoje.

  • Gość: dark13

    Oceniono 20 razy 6

    za duze luki w przedzialach mocy, nie ma nic miedzy 105-150KM a w takim samochodzie 105KM to troche malo natomiast 140-150KM nie kazdemu bedzie potrzebne. Powinny jeszcze byc cos w okolicach 120-125KM

  • Gość: Kolo

    Oceniono 14 razy 6

    Czy obniżone wartości spalonego paliwa ma mieć wpływ na oszczędności w eksploatacji użytkownika samochodu?? Generalnie nie, firmy zaopatrujące naw w benzynę jak i cała branża paliwowa musi wypracować określony zysk. A to oznacza że my zwykli konsumenci będziemy finansować ten zysk za pomocą wyższej ceny benzyny, przy niższych wartościach spalania. Suma sumarum bardziej się to opłaca firmom paliwowym niż nam zwykłym konsumentom. Koszty eksploatacji i serwisu takich silników niestety ale dla nas będą wyższe. I nie jest to żadna teoria spiskowa - tak po prostu działa ten biznes, jak czipsy czy proszki na półkach sklepowych, gdzie sprzedają nam mniejszą ilość produktu w większym opakowaniu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX