Skoda Octavia III | Gama silników

Znana jest już pełna gama silników nowej Skody Octavii. Najmniejszy ma 1,2 l. a największy 2,0 l. pojemności skokowej

Do taj pory wiedzieliśmy na 100% jedynie, że podstawowa jednostka napędowa to 1.2 TSI o mocy 85 KM. Znamy ten silnik choćby z Rapida i trzeba przyznać, że w mniejszym liftbacku spisuje się bardzo dobrze. Jak poradzi sobie z większą Octavią przekonamy się już wkrótce. Są jednak tacy, którzy najmniejszego silnika nie biorą pod uwagę pod żadnym pozorem. Co znajdą ponadto w katalogu nowej Octavii?

Skoda Rapid - test | Pierwsza jazda

Silniki benzynowe

1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - 5M 1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - 6M/DSG 1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - 6M/DSG 1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - DSG

Silniki wysokoprężne

1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - 5M 1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - 5M/DSG 1.6 TDI GreenLine (110 KM) - 6M 2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - 6M/DSG

>>> Skoda Octavia - auto sprawdzone przez miliony kierowców <<<

Skoda stawia na zielone. Większość silników, poza podstawowymi i wersją GreenLine oznaczone będą jako Green tec. W przypadku silników benzynowych ma to sens. 105-konna wersja 1.2 TSI zużywa mniej paliwa, niż najsłabsza, 85-konna (odpowiednio: 4,9 i 5,2 l/100 km). 1.4 TSI i 1.8 TSI (tylko z DSG) żądają odpowiednio 5,3 i 5,7 l/100 km.

Wśród Diesli najoszczędniejszy jest oczywiście GreenLine, który może pochwalić się średnim zużyciem na poziomie 3,4 l/100 km, o 0,4 l mniej, niż 105-konna wersja Green tec. Najsłabszy Diesel o mocy 90 KM zużywa średnio 4,1 l/100 km. Najmocniejszy ropniak spala 4,5 l/100 km.

Zastosowane w nowej Octavii silniki to jednostki nowej serii EA211 (zapłon iskrowy) i EA288 (zapłon samoczynny). W stosunku do starszej serii odznaczają się niższym zużyciem paliwa. Skoda pracuje aktualnie nad przygotowaniem wersji zasilanej gazem, a także nad usportowioną wersją Octavia RS.

Więcej o:
Copyright © Agora SA