Srebrny zdetronizowany

Ewidentnie mija moda na srebrny lakier. Najpopularniejszym kolorem lakieru samochodowego na świecie jest biały. Jakie jeszcze kolory wybieramy najczęściej?

Okazuje się, że na pierwszym miejscu znalazł się kolor biały, a w tym perłowy. Oczywiście nie każde auto, zwłaszcza popularne, jest oferowane z lakierem perłowym, ale biały spotykany jest coraz częściej. Wystarczy przejrzeć nowości ostatniego roku by zauważyć, że nowe modele wypadają w tym kolorze wyjątkowo korzystnie. Docenili to zwłaszcza klienci w Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone i Kanada), Japonii, Korei Południowej, Rosji, RPA i Meksyku.

Obecnie odcienie bieli są coraz chętniej wykorzystywane w globalnej bazie produkcyjnej, stanowiąc o jakości i wartości pojazdów niezależnie od segmentu, do którego należą. Srebrny kolor stał się szczególnie atrakcyjny na początku rozwoju ery cyfrowej, w latach 2000-2006. Odkąd zaczęła następować stabilizacja gospodarki obserwujemy, że konsumenci wybierają coraz więcej pojazdów luksusowych. Samochody w kolorze czarnym są postrzegane jako symbole wysokiego statusu na kilku kluczowych rynkach światowych - tłumaczy Nancy Lockhart, menadżer ds. marketingu kolorów DuPont

Na drugim miejscu znalazł się kolor czarny. Choć niełatwo utrzymać go w czystości, idealnie pasuje do wielu samochodów sportowych i luksusowych. Lakier srebrny zajął dopiero trzecie miejsce.

1. biały (23%) 2. czarny (21%) 3. srebrny (18%) 4. szary (14%) 5. czerwony (8%) 6. niebieski (6%) 7. brązowy/beż (6%) 8. zielony (1%) 9. żółty/złoty (1%) 10. pozostałe (2%)

Na każdym rynku dominują odmienne trendy. Powyższe zestawienie przygotowała firma DuPont na podstawie danych z całego świata. A jak jest w Europie? W 2012 roku kolor biały wyprzedził czarny jako najpopularniejszy odcień pojazdów w Europie. Biały jest też najchętniej wybierany w segmencie samochodów małych, kompaktowych, sportowych oraz w segmencie samochodów ciężarowych i SUV.

1. biały (24%) 2. czarny (23%) 3. szary (15%) 4. srebrny (14%) 5. niebieski (8%)

Więcej o:
Copyright © Agora SA