Firma Geely, a właściwie Zhejiang Geely Holding Group, to Chiński producent samochodów i motocykli. Do holdingu należy kilka miejscowych marek (Englon, Emgrand, Gleagle i samo Geely), a od marca 2010 roku także szwedzkie Volvo Cars kupione od Forda za 1,8 mld dolarów.
W podobnym czasie ważyły się losy Saab Automobile, którego GM sprzedał Spykerowi. Jak łatwo było przewidzieć tak mała firma, nawet z zastrzykiem finansowym, nie była w stanie utrzymać Saaba przy życiu. Sprzedaż kompletnej firmy Chińczykom nie powiodła się ze względu na "bana", jakiego GM nałożył na swoją technologię używaną w samochodach marki Saab. Geely było w podobnej sytuacji. Kupując Volvo Cars od Forda Geely nie otrzymało pełnego dostępu do technologii używanej w Göteborgu. Teraz to się zmieni.
Obie strony podpisały nową umowę, która umożliwia chińskiej stronie dostęp do technologii, która dla Volvo nie jest już nowością. Nie są znane szczegóły, ale może chodzić m.in. o płytę podłogową dla modeli klasy średniej, jak i pewne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Z pewnością pomoże to Chińczykom w zbudowaniu samochodów, które lepiej poradzą sobie w europejskich (Euro NCAP), czy amerykańskich (NHTSA) testach bezpieczeństwa.
ZOBACZ TAKŻE:
Volvo V40 Cross Country od 98 420 zł