Porsche 911 GT3 Cup

Porsche pochwaliło się światu nową generacją 911-ki GT3. Torowe auto z dopiskiem "Cup" jest zwiastunem drogowej odmiany niemieckiego sportowca

Początki modelu GT3 Cup sięgają 1998 roku. Przez 14 lat Porsche wyprodukowało ponad 2300 egzemplarzy torowego potwora. Firma z Zuffenhausen właśnie pochwaliła się jego nowym wcieleniem.

Porsche Cayman - znamy polskie ceny

Auto napędzane jest sześciocylindrowym bokserem o pojemności 3,8 litra, oferującym moc 460 koni mechanicznych (przy 7500 obr./min). To o 10 koni mechanicznych więcej, niż u poprzednika. Cały potencjał generowany przez silnik trafia na koła osi tylnej, a pośredniczy w tym sześciostopniowa, kłowa skrzynia biegów. Do zmiany przełożeń służą łopatki umieszczone przy kierownicy.

Używane Porsche 911 już od...

Na jednoczęściowe obręcze kół ze śrubą centralną naciągnięto wyczynowe, tym razem nieco szersze (27 cm na przedniej i 31 cm na tylnej osi), opony firmy Michelin. Między "szprychami" można podziwiać elementy nowego, jeszcze bardziej skutecznego układu hamulcowego. Na przednią oś trafiły tarcze o średnicy 380 milimetrów oraz sześciotłoczkowe, aluminiowe zaciski (z tyłu zaciski mają po cztery tłoczki). Odpowiednią siłę docisku gwarantuje natomiast efektowny pakiet aerodynamiczny z potężnym tylnym spojlerem na czele.

Kabinę ogołocono ze wszystkiego, co nie przyda się podczas walki na torze. Oprócz wspomnianych już łopatek do zmiany biegów, kierowca ma do dyspozycji profesjonalny kubeł, kierownicę obszytą alkantarą, elektroniczny wyświetlacz oraz surową, sportową konsolę centralną. O bezpieczeństwo kierowcy dba klatka bezpieczeństwa oraz nowy właz w dachu, ułatwiający ekipom ratowniczym dostęp do kabiny w razie wypadku.

Ceny wyczynowego GT3 Cup starują od 181 200 euro (plus VAT). Auto będzie powstawać na tej samej linii montażowej, z której zjeżdżają drogowe odmiany nowej 911-ki.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Tańsze siostry Volkswagenów szybko tracą na wartości

Piękna galeria Carrery 4 i Carrery 4S

Nie żyje ojciec Porsche 911

Więcej o:
Copyright © Agora SA