Euro NCAP | Nowe testy

Kto oszczędza na bezpieczeństwie? Z 15 przebadanych samochodów tylko jeden otrzymał wynik mniejszy, niż 5 gwiazdek. To Dacia Lodgy

Zobacz wszystkie wyniki

Euro NCAP stawia poprzeczkę wysoko. Widać to po tym, jakie problemy mają samochody z Chin i Indii z zaliczeniem europejskich testów zderzeniowych. Dodatkowy czynnik motywujący do pracy nad bezpieczeństwem to powszechna opinia, że tylko najwyższy wynik (5 gwiazdek) oznacza bezpieczny samochód. Nie jest ona prawdziwa, gdyż wynik czterogwiazdkowy może być spowodowany np. brakiem układu ESP w standardzie (tak było z trzecią generacją Pandy). Producenci o tym wiedzą i robią wszystko, by ich produkty uzyskiwały maksymalny wynik.

W najnowszych testach jedynym autem, które nie otrzymało 5, a nawet 4 gwiazdek jest Dacia Lodgy. We wszystkich kategoriach wynik był niższy od przeciętnego. Podczas zderzenia czołowego odkształcił się słupek A, dach, a nawet tunel środkowy wewnątrz auta. Nawet zagłówki chroniące odcinek szyjny przy uderzeniu w tył pojazdu otrzymały najniższą ocenę. To nie oznacza, że Lodgy stanowi śmiertelne zagrożenie. Trzy gwiazdki dziś to jak cztery, a nawet pięć dekadę wcześniej.

Wszystkie gromy spadną teraz na Dacię. No bo gdzie jest granica poszukiwania oszczędności w tanich samochodach? Trzeba zdać sobie jednak sprawę, że za opracowanie rumuńskich samochodów w dużej mierze odpowiada Renault. Może więc warto, by standardy bezpieczeństwa znane z francuskiej marki pojawiły się także w Dacii. Przynajmniej w ilości pozwalającej na wynik czterogwiazdkowy.

ZOBACZ TAKŻE:

Euro NCAP - nowe crashtesty

Latin NCAP | Z innej stali?

Range Rover - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA