Ford Fiesta z systemem MyKey

Wraz z odświeżoną wersją Fiesty, w Fordach sprzedawanych na europejskim rynku zadebiutuje system MyKey. Rodzice pociech z prawem jazdy będą zachwyceni
Ford Fiesta z MyKey Wraz z odświeżoną wersją Fiesty w Fordach zadebiutuje system MyKey. Wraz z odświeżoną wersją Fiesty w Fordach sprzedawanych na europejskim rynku zadebiutuje system MyKey. Rodzice pociech z prawem jazdy będą zachwyceni. Wraz z odświeżoną wersją Fiesty w Fordach sprzedawanych na europejskim rynku zadebiutuje system MyKey. MyKey - co to takiego? W skrócie można powiedzieć, że to taka kontrola rodzicielska. Właściciel Fiesty będzie mógł teraz zaprogramować oddzielny kluczyk dla swojej pociechy, wprowadzając ograniczenia dotyczące jazdy i działania systemów w samochodzie. Co można zablokować? Z myślą o bezpieczeństwie swoich pociech, właściciele głównego kluczyka mogą ustalić prędkość maksymalną, do jakiej będzie można rozpędzić auto. Mniej rygorystyczni rodzice mogą poprzestać na ustawieniu sygnałów ostrzegawczych, które będą rozbrzmiewać w przedziale prędkości od 70 do 140 km/h. Na tym nie koniec. Właściciel głównego kluczyka może również zdecydować, że uruchomienie silnika będzie niemożliwe do momentu, aż kierowca zapnie pasy bezpieczeństwa. Rodzic ma też możliwość włączyć na stałe system kontroli stabilności oraz system zapobiegania kolizji przy małych prędkościach (Active City Stop). Na liście ustawień znajduje ponadto możliwość obniżenia maksymalnej głośności systemu audio oraz wcześniejszego ostrzegania o konieczności zatankowania pojazdu. Po co to wszystko? Z badań wynika, że w Europie młodzi kierowcy, którzy nie ukończyli 25. roku życia, dwukrotnie częściej od pozostałych grup biorą udział w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym, a wyniki badań zleconych przez firmę Ford dowodzą, iż wśród rodziców młodych kierowców w wieku od 17 do 20 lat głównym powodem niepokoju jest nadmierna prędkość, z jaką mogą jeździć ich pociechy. - Każdy rodzić wie, że nastolatki mają rzadki dar do pakowania się w kłopoty. Nasz system pozwala właścicielowi Fiesty wprowadzić sensowne ograniczenia dla młodych kierowców i tym samym zapewnia spokojniejszy sen ich rodzicom - wyjaśnia Peter Patzelt, twórca europejskiej wersji systemu MyKey System MyKey wchodzi w skład pakietu bezpieczeństwa nowego Forda Fiesty.

35 lat Forda Fiesty | Historia i galeria

MyKey - co to takiego? W skrócie można powiedzieć, że to taka kontrola rodzicielska. Właściciel Fiesty będzie mógł teraz zaprogramować oddzielny kluczyk dla swojej pociechy, wprowadzając ograniczenia dotyczące jazdy i działania systemów w samochodzie. Co można zablokować? Z myślą o bezpieczeństwie swoich pociech, właściciele głównego kluczyka mogą ustalić prędkość maksymalną, do jakiej będzie można rozpędzić auto. Mniej rygorystyczni rodzice mogą poprzestać na ustawieniu sygnałów ostrzegawczych, które będą rozbrzmiewać w przedziale prędkości od 70 do 140 km/h.

Na tym nie koniec. Właściciel głównego kluczyka może również zdecydować, że uruchomienie silnika będzie niemożliwe do momentu, aż kierowca zapnie pasy bezpieczeństwa. Rodzic ma też możliwość włączyć na stałe system kontroli stabilności oraz system zapobiegania kolizji przy małych prędkościach (Active City Stop). Na liście ustawień znajduje ponadto możliwość obniżenia maksymalnej głośności systemu audio oraz wcześniejszego ostrzegania o konieczności zatankowania pojazdu (zobacz film poniżej).

Po co to wszystko? Z badań wynika, że w Europie młodzi kierowcy, którzy nie ukończyli 25. roku życia, dwukrotnie częściej od pozostałych grup biorą udział w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym, a wyniki badań zleconych przez firmę Ford dowodzą, iż wśród rodziców młodych kierowców w wieku od 17 do 20 lat głównym powodem niepokoju jest nadmierna prędkość, z jaką mogą jeździć ich pociechy.

Każdy rodzić wie, że nastolatki mają rzadki dar do pakowania się w kłopoty. Nasz system pozwala właścicielowi Fiesty wprowadzić sensowne ograniczenia dla młodych kierowców i tym samym zapewnia spokojniejszy sen ich rodzicom - wyjaśnia Peter Patzelt, twórca europejskiej wersji systemu MyKey

System MyKey wchodzi w skład pakietu bezpieczeństwa nowego Forda Fiesty, który obejmuje również aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC oraz inteligentny system bezpieczeństwa z siedmioma poduszkami powietrznymi. Zadebiutował w USA i obecnie stanowi element wyposażenia podstawowego większości sprzedawanych na tamtejszym rynku modeli marki Ford. Do 2015 roku firma planuje rozpropagować technologię MyKey we wszystkich swoich europejskich modelach.


ZOBACZ TAKŻE:

Ford Fiesta z niezawodnym dieslem już od 19 900 zł

Najlepiej sprzedającym się autem na świecie jest Ford. Albo...

Ford Fiesta ECOnetic: 3,3 l/100 km

Więcej o:
Komentarze (38)
Ford Fiesta z systemem MyKey
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sylwek983

    Oceniono 14 razy -10

    Chyba mamy demokrację? Nie zapinam pasów i jest to mój świadomy wybór. Nikt mnie do tego nie zmusi. I nie chodzi o to że sąsiad przeżył bo miał nie zapięte. PO PROSTU TEGO NIE ZNOSZĘ!!!!

  • Gość: hens

    Oceniono 7 razy -7

    Zawracanie głowy. I żadne ponad czasowe pomysły !
    Taki patent miałem już w Fordzie Torino z 1970 roku. V8 4942cc 240KM.
    Dotyczyło to zapięcia pasa kierowcy i obciążenia fotela pasażera obok
    Teraz zazwyczaj upierdliwie buczy czujnik obciążenia wszystkich foteli.
    Pzdr autora nieuka, ...........a lekcje odrobił przed pisaniem wierszówek ?

  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 11 razy -3

    A ja jestem za tym, żeby iść o krok dalej. Samochody powinny obowiązkowo (jakieś normy UE) posiadać takie ograniczenia. Radiowo w obszarze zabudowanym powinny być aktywowane ograniczenia do 50, na innej drodze analogicznie adekwatne. Widełki +10km do sprawnego wyprzedzana (ale w momencie przekroczenia granicy sygnał dźwiękowy, żeby zachęcić do powrotu do prędkości dozwolonej). Próby ingerencji w system powinny być surowo karane przez policję, np. zatrzymanie prawa jazdy.
    Podejrzewam, że niedługo tak będzie. I ludzie sami sobie gotują ten los. Skończy się szaleństwo buractwa w Audi, które wyprzedza na trzeciego, cisnąc pasem pod prąd i zmuszając kierowców jadących z naprzeciwka do zjeżdżania na pobocze w obawie o życie. Skończy się też jeżdżenie tego samego buractwa na tylnym zderzaku, i miganie światłami, bo mu za wolno... I nie mam na myśli dziadków niedzielnych, którzy faktycznie blokują drogę (za jazdę lewym pasem powinni karać), ale mam na myśli autostradę i jazdę prędkością 140-150 km/h, a znajdzie się taki co chce jechać 250 i zacznie wariować z tyłu i błyskać światłami jak kretyn... W Niemczech nigdy takiego czegoś nie widziałem, chcę kogoś wyprzedzić, samochody na lewym pasie mi to umożliwiają, wracam na prawy, a potem one sobie dalej jadą szybko... Nikt nie błysnął reflektorem. A w Polsce buractwo zaraz daje się poznać...
    Czekam na taką smycz z urzędu ze wszystkich samochodach....

  • Gość: zzz

    Oceniono 6 razy -2

    Oczywiście w tym artykule sponsorowanym zabrakło informacji na temat ceny tego przełomowego wynalazka. ;)

  • Gość: xcx

    0

    Po co wychowywać dziecko żeby było rozsądne, jak można mieć to gdzieś a potem związać mu ręce co by głupot nie narobiło co i tak przyniesie marny skutek w przeciwieństwie to dobrego przykładu i porządnego wychowania na odpowiedzialnego człowieka.

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 6 razy 0

    fajna sprawa, zablokowac parę rzeczy w aucie , bo młodziez jak dorwie samochód starych to popisuje sie na drodze a potem płacz i wieńce na grobach

  • Gość: 1mississauga

    Oceniono 2 razy 0

    Jest to bardzo dobry pomysl , jesli chodzi o kulture jazdy rodzice odgrywaja najwazniejsza role .Jablko nie spada daleko od jabloni .Wiecej na temat http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=29172

  • Gość: lolas

    Oceniono 4 razy 0

    Już widzę jak u nas wszyscy kupują tak wypasioną fiestę, że później mykey będzię miau co ograniczać. ;-)

  • Gość: Hiszpan25

    Oceniono 10 razy 0

    Pelna inwigilacja... jeszcze GPS powinien automatycznie meldowac pozycje samochodu :) hehehe
    ale tak na powaznie to takie rozwiazanie ma pewien sens. Niedoswiadczonemu kierowcy nie pozwoli na ryzykowne manewry (no moze za wyjatkiem wyprzedzania na 3 bo tata ustawil predkosc max na 90km/h - wiec wyprzedzenie TIRa trwac bedzie jakies 10km :) )

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX