Jakie marki rządzą rynkiem aut nowych?

Na jedne marki decydują się klienci indywidualni, floty wybierają inne. Jedynie Skoda jest liderem obu zestawień

W pierwszych dziesięciu miesiącach 2012 roku zarejestrowano w Polsce 226 714 nowych samochodów. Jakie marki wybieramy najczęściej? To zależy, czy do salonu przychodzimy po samochód jako osoba prywatna, czy jako firma.

Klienci indywidualni, co nie jest ani tajemnicą, ani zaskoczeniem, najchętniej kupują samochody marki Skoda. Druga jest Kia, która jeszcze kilka lat temu nie miała dobrej opinii. Ogromny postęp w jakości oferowanych samochodów został zauważony przez klientów, dzięki czemu możliwe było wbicie się na podium. Siostrzana marka Hyundai też dobrze sobie radzi zajmując czwarte miejsce. Trzecia lokata przypadła Toyocie. Piąte miejsce zaś Volkswagenowi, który w całej Europie Środkowo-Wschodniej odnotował w przeciągu ostatniego roku 28,9% wzrost sprzedaży.

Przedsiębiorcy mają nieco inne preferencje. Za Skodą, która i tu uplasowała się na pierwszym miejscu jest Volkswagen, trzecie miejsce zajmuje Ford, czwarte Toyota, a piąte Opel. Od razu widać, że Koreańczycy nie mają na tyle dobrej oferty flotowej, by zaistnieć także na rynku samochodów dla firm. Z drugiej strony Ford i Opel w dużej mierze opierają swoją pozycję na sprzedaży samochodów firmowych. Widać to w łącznym zestawieniu:

Te marki łączy jedno - sprzedają najmniej aut w Polsce

Źródło: Samar

ZOBACZ TAKŻE:

Rekordowa produkcja Volkswagena

Zaskakujące wyniki sprzedaży we wrześniu

Szukasz używanego Volkswagena Passata? Tu znajdziesz 1300 ogłoszeń

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.