Nowy diesel Hondy

Nowy diesel Hondy powstał z myślą o kierowcach w Europie. Zbudowany w technologii Earth Dreams ma łączyć dynamikę z niskim zużyciem paliwa
Nowy diesel Hondy Zbudowany w technologii Earth Dreams ma łączyć dynamikę z niskim zużyciem paliwa Nowy silnik Hondy zbudowany w technologii Earth Dreams ma pojemność 1,6 l, rozwija moc 120 KM (przy 4000 obr./min.) i oferuje 300 Nm maks. momentu obrotowego "Połączenie dynamiki i niskiego zużycia paliwa". Ile razy już to słyszeliśmy, prawda? Przedstawiciele Hondy przekonują, że tym razem nie są to tylko puste frazesy. Nowa jednostka wysokoprężna ma pojemność 1,6 litra, rozwija moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min) i oferuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego od 2000 obr./min). Ma być przy tym wyjątkowo oszczędna. Producent obiecuje, że średnie zużycie paliwa to zaledwie 3,6 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery będzie wynosić 94 g/km. - Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw. Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja - tak nową jednostkę opisuje Tetsuya Miyake, szef projektu silnika 1.6 i-DTEC. Inżynierowie Hondy, z jednej strony dążyli do uzyskania jak najmniejszego tarcia wewnętrznego, z drugiej zaś do ograniczenia masy samej jednostki. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się ją zredukować o 47 kg w stosunku do silnika 2.2 i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w swojej klasie. Silniki będą powstawać na nowo utworzonej linii produkcyjnej w brytyjskich zakładach w Swindon. Zespół pracujący na dwie zmiany będzie w stanie zbudować do 500 silników dziennie (z linii będą zjeżdżać dwie jednostki: nowa 1.6 i-DTEC oraz dobrze już znane 2.2 i-DTEC). Pierwszym modelem Hondy, który otrzyma nowego diesla będzie Honda Civic. Stanie się to na początku przyszłego roku.

Silniki, których nie chciał świat

"Połączenie dynamiki i niskiego zużycia paliwa". Ile razy już to słyszeliśmy, prawda? Przedstawiciele Hondy przekonują, że tym razem nie są to tylko puste frazesy. Nowa jednostka wysokoprężna ma pojemność 1,6 litra, rozwija moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min) i oferuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego od 2000 obr./min). Ma być przy tym wyjątkowo oszczędna. Producent obiecuje, że średnie zużycie paliwa to zaledwie 3,6 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery będzie wynosić 94 g/km.

Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw. Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja - tak nową jednostkę opisuje Tetsuya Miyake, szef projektu silnika 1.6 i-DTEC.

Inżynierowie Hondy, z jednej strony dążyli do uzyskania jak najmniejszego tarcia wewnętrznego, z drugiej zaś do ograniczenia masy samej jednostki. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się ją zredukować o 47 kg w stosunku do silnika 2.2 i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w swojej klasie.

Silniki będą powstawać na nowo utworzonej linii produkcyjnej w brytyjskich zakładach w Swindon. Zespół pracujący na dwie zmiany będzie w stanie zbudować do 500 silników dziennie (z linii będą zjeżdżać dwie jednostki: nowa 1.6 i-DTEC oraz dobrze już znane 2.2 i-DTEC). Pierwszym modelem Hondy, który otrzyma nowego diesla będzie Honda Civic. Stanie się to na początku przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Civic Type R będzie mocniejszy

Nowości Hondy na 2013 rok

Honda i rewolucja w hybrydach

Więcej o: