Nowości Land Rovera do 2020 r.

Brytyjskie czasopismo Autocar pokazało pełną gamę modeli Land Rovera i Range Rovera, jakie zostaną zaprezentowane do 2020 roku

Utility

Defender zapatrzony w Skodę

Największą rewolucją będzie zastąpienie doskonale znanego i cenionego Defendera nowym, zwiastowanym przez prototypy DC100. Wygląd nowego modelu nie przypadł szerokiej publiczności do gustu i często porównywano go do Skody Yeti. Jak rynek zareaguje na to auto przekonamy się w 2015 roku, gdy Land Rover pokaże produkcyjną wersję nowego Defendera. Najpierw do sprzedaży trafi pickup z podwójną kabiną, rok później dołączą do niego wersje trzy- i pięciodrzwiowa.

Zagadką pozostaje utrzymanie w ofercie starego (czyli jeszcze obecnego) Defendera. Możliwości są dwie. Pierwsza to zabezpieczenie się na wypadek, gdyby nowy Defender okazał się niewypałem. Druga, to przeniesienie produkcji do fabryki poza Europą i oferowanie "twardziela" na rynkach domagających się prawdziwych samochodów terenowych, które jednocześnie są stosunkowo proste w naprawie.

Luxury

Nowy Range Rover to ciekawy samochód, choć pierwsze opinie wytykają firmie brak odwagi stylistycznej. To oznacza, że z dużym prawdopodobieństwem druga odsłona Range Rovera Sport też będzie bardzo zbliżona do obecnej. Jej debiut tuż tuż, gdyż auto ma trafić do salonów jeszcze w 2013 roku.

Sporo będzie się działo w gamie najtańszych Range Roverów. Rodzina Evoque'a liczy obecnie dwa modele różniące się jedynie ilością drzwi. Już wiadomo, że koncepcyjny kabriolet został zaakceptowany i trafi do produkcji seryjnej. Głównym rynkiem zbytu będą Stany Zjednoczone. Ale to nie wszystko. Najwyraźniej pięć siedzeń to za mało, gdyż ofertę od góry ma zamykać Evoque XL. To nadal nie koniec. Szef stylistów Gerry McGovern chce, by w ofercie pojawił się jeszcze jeden Range, zwany roboczo Baby Evoque. Przy długości ok. 4 m byłby konkurencją dla koncepcyjnego jeszcze Audi Q2.

Leisure

Range Rover Evoque - test | Za kierownicąRange Rover Evoque - test | Za kierownicą

Przyszłość Discovery wciąż pozostaje zagadką. Obecna czwarta generacja, to tak naprawdę przypudrowane LR3 i coraz trudniej ukryć, że konstrukcja ma już ponad osiem lat. Piąta odsłona zbudowana przy użyciu stopów aluminium powinna pojawić się w przeciągu dwóch lat, ale to wciąż niepotwierdzone. Land Rover ponoć zastanawia się, czy nie podzielić linii Discovery na model sportowo-użytkowy i luksusowy. Jak widać firma nie boi się wewnętrznej konkurencji i obstawia wszystkie konie.

Na koniec został najtańszy Land Rover. Freelander trzeciej generacji powinien być gotów w 2015 roku, ale brak oficjalnego potwierdzenia tej daty. Wiadomo jednak, że będzie nieco większy i oferowany w wersjach pięcio- i siedmiomiejscowej. To ukłon w stronę rynku amerykańskiego, który będzie głównym rynkiem zbytu tego modelu. W Europie ogromną popularnością cieszy się Evoque.

>> Używanego Freelandera można kupić naprawdę tanio. Ceny startują od... <<


ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Range Rover | Polskie ceny

Land Rover Freelander 2 po liftingu

Więcej o: