Honda | 3 układy hybrydowe

A jednak CVT nie jest jedyną słuszną drogą. Honda pochwaliła się wstępnie układem hybrydowym i-DCD dla małych modeli, który przekazuje napęd poprzez skrzynię dwusprzęgłową

Rozwój napędów hybrydowych nie ogranicza się tylko do ślamazarnych samochodów mających zapewnić jedynie jak najniższe spalanie. Współpraca silnika spalinowego z elektrycznym pozwala na wiele więcej. W modelach sportowych maksymalny moment obrotowy dostępny od zerowych obrotów może zapewnić świetne przyspieszenie, ale silnik elektryczny musi być odpowiednio mocny. Można też pójść o krok dalej, ale o tym za chwilę. Zacznijmy od początku.

Samochody z innej bajki | Acura

i-DCD

Inteligentny układ za skrzynią dwusprzęgłową (Intelligent Dual Clutch Drive ) zwany w skrócie i-DCD przeznaczony jest dla najmniejszych samochodów. Zastąpi układ zwany IMA (Integrated Motor Assist ) znany z hybrydowego Civica, modeli Insight czy CR-Z. Podstawę stanowi opracowany od nowa silnik o pojemności 1,5 litra, pracujący w trybie Atkinsona. Współpracować będzie z motorem elektrycznym, a napęd będzie przekazywany na koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej 7-DCT.

Układ będzie umożliwiał wybór spośród trzech trybów: bezpośredniego (tylko silnik spalinowy), mieszanego i elektrycznego. Ten ostatni pozwoli na jazdę z prędkością do 70 km/h, a "bezemisyjny" zasięg to 5 km.

i-MMD

Większe modele Hondy z napędem hybrydowym powstają jak dotąd z myślą o rynku amerykańskim. Nowy model Accord (USA) będzie dostępny w opcji jako Hybryda. Nowy zespół nazwany Intelligent Multi-Mode Drive składa się z sinika benzynowego Earth Dreams 2.0 i-VTEC osiągającego 137 KM. Moc silnika elektrycznego to obiecujące 169 KM, ale łączna moc układu wyniesie nie więcej, niż 196 KM.

Pod podłogą Accorda umieszczono akumulatory (6,7 kWh) litowo-jonowe pozwalające na przejechanie w trybie elektrycznym 16-24 km w zależności od panujących warunków.

Acura NSX

SH-AWD

W przyszłym roku zadebiutuje też nowy układ o nazwie Sport Hybrid Super Handling - All Wheel Drive przeznaczony do napędu modeli sportowych i luksusowych. Na pierwszy ogień pójdzie Acura RLX (następczyni RL, czyli znanej i u nas Hondy Legend ostatniej generacji). Podstawą napędu jest silnik V6 3.5 VTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Współpracuje on ze skrzynią 7-DCT (dwusprzęgłową) i trzema silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu to 370 KM.

Jak sama nazwa układu sugeruje napęd przekazywany jest na obie osie, a silniki sterowane są w taki sposób, by w jak największym poprawiać prowadzenie się samochodu. Ten system znajdzie się również w nowej Hondzie NSX.

ZOBACZ TAKŻE:

Civic Type R będzie mocniejszy

Honda CR-V od 94 900 zł

Honda CR-V - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.