Nie kupujemy nowych, sprowadzamy stare

Jak podaje Samar, od początku roku do końca września zarejestrowano w Polsce ponad 1,25 mln samochodów używanych. W tym samym okresie sprzedano niecałe 205 tys. nowych aut. Na każdy nowy samochód sprzedany w salonie, przypada ponad 6 aut używanych

Raport przerejestrowanych aut w rozbiciu na kategorie

W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku Polacy sprowadzili i zarejestrowali 486 311 samochodów używanych, o 4,55 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie 771 268 używanych aut zmieniło właściciela na rynku wewnętrznym (o 4% mniej niż rok wcześniej).

Znaczna większość (ponad 71%) aut używanych to pojazdy kupione za granicą i przywiezione do kraju. Używane auta z krajowych salonów stanowią niecałe 29% wszystkich rejestracji samochodów.

Samar
wyliczył, że znowu coraz chętniej sprowadzamy z zagranicy auta starsze niż 10 letnie. W okresie styczeń-wrzesień 2012 roku udział aut w wieku do 4 lat wyniósł 7,19% wobec 8,35% w roku ubiegłym, a udział pojazdów najstarszych, powyżej 10 lat wzrósł w tym czasie z 62,58% do 64,23%. Oznacza to, że średni wiek używanego samochodu sprowadzonego do Polski to 10,2 roku, podczas gdy średni wiek przerejestrowywanego samochodu to 12,5 lat.

>>> Dobre dziesięcioletnie | Sprawdź aktualne ogłoszenia <<<

A jakie marki najchętniej sprowadzamy? Jak wynika z danych w grupie aut 10-20 są Volkswagen, Opel, Renault, Audi oraz Ford. Najczęściej wybieranym modelem jest jednak Opel Astra, który znajduje się w czołówce sprzedaży we wszystkich kategoriach wiekowych, w tym w rankingach aut przerejestrowywanych.

Źródło: Samar.pl

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra I (1991 - 2002 ) | Używany

TOP 10 | Bestsellery w Niemczech

Tych samochodów nie kupują Polacy

Więcej o:
Komentarze (7)
Nie kupujemy nowych, sprowadzamy stare
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Hiszpan25

    Oceniono 8 razy 8

    te raporty odzwierciedlaja stan finansowy spoleczenstwa. jesli na nowy samochod statystyczny Polak musi przeznaczyc np 20 pelnych wyplat to chyba nie powinno dziwic ze kupi 10letnie auto po przejsciach za 4-5 wyplat. w koncu zyc za cos trzeba a samochod 10 letni bedzie stac w korkach tak samo jak nowka z salonu...

  • Gość: 1mississauga

    Oceniono 6 razy 4

    Czy to jakas nowosc ! Jesli chodzi o auta uzywane sprowadzone z zachodniej Europy .Wiadomo Polacy nie sa tak zamozni jak ich zachodni sasiedzi ,dlatego kupuja uzywane .Problem jest jeden ,czy te auta sa warte tej ceny, napewno nie .Wystarczy sprawdzic ogloszenia aut uzywanych w starej UE ,ceny sa duzo wyzsze niz w polskich ogloszeniach ,cos w tym jest . Podobna sytuacja jest z autami sprowadzonymi z USA i Kanady ,ale tu mozna dokonac weryfikacji czy auto jest odzwieciedleniem ,tego co kupujesz .Mozliwosc sprawdzenia w bazach danych jak Car Proof czy Car Fax ,mozna uzyskac informacje na temat historii auta np.serwisowanie czy wypadki.Dziwi mnie ze taka instytucja jak UE nie potrafi wprowadzic ,podobnego systemu jak ogolno europejska baza danych o pojazdach mechanicznych. Przy takiej rozbudowanej biurokracji jak parlament europejski czy komisja europejska ,wprowadzenie pewnych zasad ochrony konsumenta przed oszustami powino byc podstawa fundamentu UE. Chyba ze stara UE chce sie pozbyc starych bezwartosciowych aut ,robiac ze wschodniej Europy wielki recycle bin.

  • Gość: 666

    Oceniono 3 razy 3

    A za najlepszych czasów Daewoo Polska była w czołówce w kupowaniu nowych aut - coś koło 600tys, ale to było koło 2000' hehehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX