Nowa Mazda 6 od 88 700 zł

Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowe wcielenie Mazdy 6. Ceny sedana startują od 88 700 zł. Za wersję kombi trzeba zapłacić... dokładnie tyle samo

Mazda CX-9 po faceliftingu | Galeria

Dwa miesiące po oficjalnym debiucie podczas targów w Moskwie, nową Mazdę 6 można już zamawiać w polskich salonach. Producent obiecywał, że nowa generacja "szóstki" będzie bardzo podobna do dynamicznego i odważnego Takeri Concept. Japończycy słowa dotrzymali. Naszym zdaniem, jest to jeden ładniejszych (o ile nie najładniejszy) modeli w segmencie. Nadwozie obu wersji jest zarówno eleganckie i sportowe i bije z niego stylistyczna świeżość.

Wygląd to jednak nie wszystko. Inżynierowie dołożyli starań, by autem podróżowało się bardziej komfortowo. W stosunku do poprzedniej generacji modelu, kierowca i pasażer z prawego fotela mają więcej miejsca na wysokości ramion (o 20 mm). Wygodniej ma być również z tyłu. Pasażerowie mają więcej miejsca na nogi (+ 43 mm na wysokości kolan), a siedzisko jest dłuższe o dodatkowe 2 cm.

Póki co, znamy dokładne wymiary tylko wersji czterodrzwiowej. Auto mierzy 486 cm długości, 184 cm szerokości i 145 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 283 cm. Bagażnik ma pojemność 483 litrów. To nieco mniej niż w obecnie sprzedawanej "szóstce" (519 litrów), ale załadunek ma być łatwiejszy dzięki szerzej otwierającej się klapie.

Zawieszenie z przodu bazuje na kolumnach MacPhersona, z tyłu jest to niezależna konstrukcja multi-link. Połączenie tych cech oraz sztywniejszej platformy i nowego układu wspomagania gwarantować ma kierowcy wspaniałe doznania. Producent zarzeka się też, że jego inżynierowie zrobili wszystko, by zestroić układ jezdny zgodnie z preferencjami Europejczyków.

W kwestii silników, Mazda przygotowała pięć propozycji. Do wyboru są dwie wersje benzynowego 2.0 (145 i 165 KM), benzynowe 2.5 (192 KM) oraz dwa warianty 2-litrowego turbodiesla (150 i 175 KM). Standardowo silniki współpracują z sześciobiegową skrzynią ręczną, opcjonalnie można zamówić sześciostopniowy automat (z wyjątkiem wersji napędzanej najsłabszym silnikiem benzynowym). Najmocniejsza odmiana nowej Mazdy sześć dostępna jest wyłącznie ze skrzynią automatyczną.

Poniżej znajdziecie szczegółowy cennik wszystkich wariantów auta. Nie ma podziału na sedana i kombi, bo Mazda wyceniła obie wersje identycznie.

Na liście wyposażenia standardowego znajdują się, m.in.: systemy ABS+EBD, układ kontroli stabilności toru jazdy, układ kontroli trakcji, przednie i boczne poduszki powietrzne, airbagi kurtynowe, system i-stop, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, system audio z radioodtwarzaczem CD/MP3 i 4 głośnikami, manualna klimatyzacja, centralny zamek, podłokietnik oraz 17-calowe, aluminiowe obręcze kół.

ZOBACZ TAKŻE:

Wyciekły zdjęcia nowej Mazdy 3?

Mazda MX-5 po faceliftingu - co się zmieniło?

Mazda RX-8 pożyje troszkę dłużej

Więcej o:
Komentarze (97)
Nowa Mazda 6 od 88 700 zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Dziabąg

    0

    Fajnie bo do tej pory Mazdy były nijakie i tak bezpłciowe że dramat. Wreszcie coś się ruszyło w stylistyce tych nudnych mydelniczek.

  • Gość: BMW

    0

    Auto prezentuje się wspaniale. Dane techniczne i wyposażenie w porównaniu do ceny - rewelacja! :) Pytanie tylko ile podzespołów pochodzi z Forda :/

  • Gość: Paweł_GD

    Oceniono 3 razy -1

    Zastanawiałem się czy kupic VW CC czy tą nową Mazde 6... Wybrałem CC, z zewnątrz CC ładniejszy, ale w środku to już bije ten antydesign Mazdy. Miałem 2 Mazdy - swietne auta, ale ta rdza.....i wtryski denso tfuuu

    CC jest super !!! Znowu polubiłem jazdę samochodem, ale wysiadanie z niego-porażka. Jeżeli ktoś ma problemy z motoryką kręgosłupa-w ciemno polecam Mazde !

    Generalnie - Panowie, nie ma samochodów idealnych! Te specyficzne detale i drobne włsciwostki bedą miały wpływ.

  • marcin_sel

    0

    Udany samochód, chociaż 100 tys. zł za dobrą wersję... Passat i Avensis są trochę tańsze. Z drugiej strony, w gamie Toyoty najpopularniejsze jest kombi w wyższych wersjach wyposażenia. Wrażenia z pierwszej jazdy => www.magazynauto.pl/testy/pierwsze-jazdy/news-mazda-6-pierwsza-jazda,nId,644298

  • desperato

    0

    AWD i mazda ? W ich wykonaniu to AWF to proteza, i to bardzo słaba...

  • desperato

    0

    zgadzam się z opinią, że strasznie twarde zawieszenie ma Mazda 6. Pisze o przedostatniej generacji. Jeśli nic się nie zmieniło, to rzeczywiście na polskich drogach plomby będą wypadać. Żeby nie być gołosłownym - jechałem mazdą - i mam porównanie do swojego leona w wersji sport. Mazda twarda jak taczka - nie dla mnie taka zawiecha.

  • Gość: alvent

    0

    Czekam na ten samochód od kilku miesięcy. Faktycznie, gdyby jeszcze AWD było....
    Co do ceny diesla...chyba tak Mazda skalkulowała na Europę (Polskę), że jest drogo. Popatrzcie na cenę z benzynowym silnikiem 2,5...przecież taki same podatki jak przy 2.2 a taniej o 20 000.

  • wajego

    Oceniono 2 razy -2

    Kolejna wytłoczka...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX