Nowa Mazda 6 od 88 700 zł

Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowe wcielenie Mazdy 6. Ceny sedana startują od 88 700 zł. Za wersję kombi trzeba zapłacić... dokładnie tyle samo

Mazda CX-9 po faceliftingu | Galeria

Dwa miesiące po oficjalnym debiucie podczas targów w Moskwie, nową Mazdę 6 można już zamawiać w polskich salonach. Producent obiecywał, że nowa generacja "szóstki" będzie bardzo podobna do dynamicznego i odważnego Takeri Concept. Japończycy słowa dotrzymali. Naszym zdaniem, jest to jeden ładniejszych (o ile nie najładniejszy) modeli w segmencie. Nadwozie obu wersji jest zarówno eleganckie i sportowe i bije z niego stylistyczna świeżość.

Wygląd to jednak nie wszystko. Inżynierowie dołożyli starań, by autem podróżowało się bardziej komfortowo. W stosunku do poprzedniej generacji modelu, kierowca i pasażer z prawego fotela mają więcej miejsca na wysokości ramion (o 20 mm). Wygodniej ma być również z tyłu. Pasażerowie mają więcej miejsca na nogi (+ 43 mm na wysokości kolan), a siedzisko jest dłuższe o dodatkowe 2 cm.

Póki co, znamy dokładne wymiary tylko wersji czterodrzwiowej. Auto mierzy 486 cm długości, 184 cm szerokości i 145 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 283 cm. Bagażnik ma pojemność 483 litrów. To nieco mniej niż w obecnie sprzedawanej "szóstce" (519 litrów), ale załadunek ma być łatwiejszy dzięki szerzej otwierającej się klapie.

Zawieszenie z przodu bazuje na kolumnach MacPhersona, z tyłu jest to niezależna konstrukcja multi-link. Połączenie tych cech oraz sztywniejszej platformy i nowego układu wspomagania gwarantować ma kierowcy wspaniałe doznania. Producent zarzeka się też, że jego inżynierowie zrobili wszystko, by zestroić układ jezdny zgodnie z preferencjami Europejczyków.

W kwestii silników, Mazda przygotowała pięć propozycji. Do wyboru są dwie wersje benzynowego 2.0 (145 i 165 KM), benzynowe 2.5 (192 KM) oraz dwa warianty 2-litrowego turbodiesla (150 i 175 KM). Standardowo silniki współpracują z sześciobiegową skrzynią ręczną, opcjonalnie można zamówić sześciostopniowy automat (z wyjątkiem wersji napędzanej najsłabszym silnikiem benzynowym). Najmocniejsza odmiana nowej Mazdy sześć dostępna jest wyłącznie ze skrzynią automatyczną.

Poniżej znajdziecie szczegółowy cennik wszystkich wariantów auta. Nie ma podziału na sedana i kombi, bo Mazda wyceniła obie wersje identycznie.

Na liście wyposażenia standardowego znajdują się, m.in.: systemy ABS+EBD, układ kontroli stabilności toru jazdy, układ kontroli trakcji, przednie i boczne poduszki powietrzne, airbagi kurtynowe, system i-stop, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, system audio z radioodtwarzaczem CD/MP3 i 4 głośnikami, manualna klimatyzacja, centralny zamek, podłokietnik oraz 17-calowe, aluminiowe obręcze kół.

ZOBACZ TAKŻE:

Wyciekły zdjęcia nowej Mazdy 3?

Mazda MX-5 po faceliftingu - co się zmieniło?

Mazda RX-8 pożyje troszkę dłużej