Warszawa drugim najbardziej zakorkowanym miastem Europy

Firma TomTom przedstawiła raport z najbardziej korkującymi się miastami Europy. Warszawa znalazła się na niechlubnym, drugim miejscu

Koniec domysłów. Tak będzie wyglądać nowa Skoda Octavia

W 2007 roku firma TomTom wystartowała z programem mającym prowadzić do lepszego zrozumienia przepływu samochodów w największych miastach świata. Oprócz korzystania z modeli matematycznych, producent samochodowych nawigacji gromadzi dane z milionów urządzeń używanych codziennie przez kierowców.

>>> Nowe Skody tanie nie są. A używane? <<<

Na podstawie uzyskanych informacji, regularnie przygotowywane są raporty z najbardziej zakorkowanymi miastami. Właśnie ukazało się najnowsze podsumowanie. Jesteśmy w czołówce, niestety.

Wśród dziesięciu najbardziej korkujących się miast Europy jest Warszawa. I to na wysokim, drugim miejscu. Więcej czasu w korkach traci się tylko w Stambule. Poniżej dziesiątka europejskich miast, w których lepiej jeździć skuterem albo rowerem (wraz z wskaźnikiem zatłoczenia):

1. Stambuł (Turcja) - 57% 2. Warszawa (Polska) - 45% 3. Marsylia (Francja) - 42% 4. Palermo (Włochy) - 40% 5. Rzym (Włochy) - 34% 6. Paryż (Francja) - 34% 7. Stuttgart (Niemcy) - 33% 8. Bruksela (Belgia) - 33% 9. Hamburg (Niemcy) - 32% 10. Sztokholm (Szwecja) - 30%

W jaki sposób badacze z TomToma określają wspomniany "współczynnik zatłoczenia" (Congestion index)? Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży gromadzonych przez pojazdy, które poruszają się po całej sieci drogowej. W wielkim skrócie, przy jego obliczaniu głównym elementem jest relacja czasu przejazdu w okresie o małym natężeniu ruchu do czasu potrzebnego do przejechania tej samej trasy w godzinach szczytu. Pod uwagę brane są dane zarówno z dróg lokalnych, obwodnic, jak i autostrad (jeśli takowe w ogóle są). Na podstawie zgromadzonych danych badacze potrafią też wyznaczyć najlepsze i najgorsze dni w tygodniu oraz określić, o ile średnio zwiększa czas przejazdu w godzinach szczytu. Odpowiednie wykresy dla miast, które zajęły trzy pierwsze miejsca możecie znaleźć w galerii.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody, które nie chcą "umrzeć"

Najszybsze auto elektryczne to stare BMW

Volkswagen chce stworzyć konkurenta Dacii

Więcej o:
Copyright © Agora SA