HSV wypuściło GTS na 25-lecie

Holden Special Vehicles, w skrócie HSV, obchodzi 25 lat swojego istnienia. Z tej okazji wypuszczono limitowaną edycję modelu GTS

HSV F20 SV (1988)HSV F20 SV (1988) fot. HSV HSV F20 SV

HSV ufundowano w 1987 roku w prostym celu. Aby komfortowe limuzyny marki Holden zamienić we współczesne muscle cary. Pierwszym modelem wziętym na warsztat był Holden Commodeore serii VL. Można dodać, że ta generacja uchodzi w rodzimej Australii za najbardziej udaną i jedną z mniej awaryjnych.

>>> Opel Omega - ogłoszenia <<<

Pierwszy model HSV F20 SV miał trzylitrowy silnik o sześciu cylindrach, który dzięki turbinie osiągał 204 KM. W kolejnych latach pojawiały się nowe modele, jak Clubsport, Statesman SV, GTS, czy pickup Maloo. Zaczęto stosować silniki V8, a moc rosła przekraczając 300 KM. W 1999 roku Holden zaprezentował Commodore'a serii VT II z nowymi silnikami LS1 V8 pochodzącymi zza oceanu (z USA). Mocniejsze wersje silnikowe przygotowane przez HSV osiągały 400 KM.

HSV W427 (2008-2009)HSV W427 (2008-2009) fot. HSV HSV W427

W 2006 roku Holden zrezygnował z dalszego rozwoju modelu Commodore w oparciu o podzespoły Opla Omega i zaprezentował nową serię VE skonstruowaną zupełnie od podstaw. HSV w oparciu o ten model miało do tej pory w swojej ofercie następujące modele: Clubsport R8, Grange, GTS, Senator Signature, Maloo R8, W427, Clubsport R8 Tourer, GXP Clubsport i GXP Maloo. Najmocniejszy z nich, model W427 (już nie oferowany) napędzany był silnikiem LS3 V8 7.0 o mocy 510 KM.

Najnowsza kreacja bazuje na modelu HSV GTS i ma za zadanie uczcić 25 lat istnienia HSV. Z tej okazji na nadwoziu i we wnętrzu umieszczono cały szereg ozdób z liczbą 25. Pod maską pracuje coś, obok czego trudno przejść obojętnie - silnik V8 6.2 o mocy 436 KM i momencie obrotowym o wartości 550 Nm. O odpowiednio drapieżny wygląd, oprócz zderzaków i ozdobników przygotowanych przez HSV, dbają 20-calowe koła, czy wystające zza nich sześciotłoczkowe zaciski w kolorze nadwozia.

Powstanie tylko 140 sztuk GTS 25 Anniversary. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy skrzynią ręczną i automatyczną, obie mają 6 przełożeń. Ceny zaczynają się od 85 tys. dolarów australijskich (ok. 273 tys. zł). Premiera nastąpi podczas salonu samochodowego w Sydney.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Holden

Hurricane odrestaurowany | Wideo

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.