Relacja z Paryża | Trendy

Ostrożnie i bez zbędnego ryzyka. Producenci samochodów zaciskają pasa i przygotowują się na trudne lata. Pytanie czy nie za późno. Podczas pierwszego dnia Salonu samochodowego w Paryżu da się wyczuć niepewność. Brak spektakularnych premier, odważnych pomysłów i szalonych konceptów. Jest oszczędnie ale już nie z powodu ekologii, a raczej słabej siły nabywczej klientów
Salon Paryż 2012 | Przewodnik po premierach

W tym roku w Paryżu króluje normalność. No bo jak można inaczej nazwać premierę Golfa siódmej generacji, który mocno przypomina swojego poprzednika? Albo najmocniejszy punkt Skody - Rapida, którego premiera już dawno się odbyła? Audi pokazało A3 Sportback, Seat nowego Leona, a Porsche kolejną wersję 911-tki. Jeśli jeden z największych koncernów motoryzacyjnych nie odważył się na spektakularne premiery (premiery aut VW Group znajdziesz w galerii ) to co z resztą? Toyota stawia nadal na wizerunkowo idealny produkt, sportowe GT86. Mocnym akcentem jest oczywiście nowy Auris, także w usportowionej odmianie. Francuzi kuszą małym Renault Clio i Citroenem DS3. Fiat? 500L. Dla Hondy Paryż to nowy CRV, którego mogliśmy już jednak oglądać wcześniej. Francuzi kuszą konceptami, które odsuwają w czasie trudne handlowe decyzje co do produkcji nowych modeli.

Klienci poszukujący niedrogiego auta rodzinnego powinni być usatysfakcjonowani. W tym segmencie premier nie zabraknie. Na stoisku Dacii dwa nowe modele: Logana i Sandero. Pierwszy rzut oka wystarczy by się przekonać, że nadal będą to jedne z najtańszych samochodów na rynku. Nieco drożej, ale wciąż "budżetowo" będzie na stoiskach VW Group. Skoda oficjalnie przedstawiła produkcyjną wersję Rapida, a u Seata pokazano jego odpowiednik, model Toledo. Koncern PSA ma na to odpowiedź. Peugeot będzie chciał zaistnieć na rynku nowym niedrogim sedanem 301.

Tanio nie jest za to wśród małych autek. Oprócz globalnego Mitsubishi Mirage propozycje będą wyraźnie droższe. Toyota iQ z silnikiem benzynowym jest droga, a co dopiero wersja elektryczna, która święci swoją premierę na targach. Smart pokazał prototyp Forstars z projektorem wbudowanym w pas przedni. Taka opcja do tanich należeć nie będzie. Natomiast wszyscy miłośnicy aut miejskich ciekawi są cen nowego Opla Adama. Rozmiar nie kłóci się w nim z elegancją, a na celowniku ma m.in. Fiata 500.

Kino samochodowe gdzie tylko zechcesz - Smart Forstars | Wideo

Jedynie w segmencie aut luksusowych niewiele się zmienia. Lamborghini, Bentley, Ferrari i Bugatti nie zaciskają pasa, raczej spoglądają ostro w stronę rynku chińskiego. Porsche pod naciskiem Volkswagena stale poszerza swoją gamę, czego przykładem jest jeszcze koncepcyjna Panamera Sport Turismo.

Ciekawy trend, który się nasila to powrót do sportu. Tu swoje trzy grosze dokłada Honda, Bentley, Jaguar, a na stoiskach Audi debiutują mocne wersje silnikowe.


Już niedługo bardziej szczegółowa relacja, premiery wciąż trwają.


ZOBACZ TAKŻE:

Kino samochodowe gdzie tylko zechcesz | Wideo

Salon Paryż 2012 | McLaren P1

Więcej o: