Salon Paryż 2012 | Jaguar F-Type

Jaguar pokaże w Paryżu nowy w gamie kabriolet F-Type napędzany mocniejszymi silnikami od konkurencji. Czyżby rewolucja na miarę E-Type'a?
Jaguar F-Type Jaguar pokaże w Paryżu nowy w gamie kabriolet F-Type napędzany mocniejszymi silnikami niż u konkurencji. Jaguar zabierał się do stworzenia tego modelu od lat. Pierwszy prototyp pokazano w 2000 roku - nosił nazwę F-Type Concept. Wyglądem nawiązywał do ówczesnego większego brata, modelu XK8: obłe kształty wciąż przypominały talię Moniki Bellucci, ale miał w sobie odrobinę więcej lekkości. Choć cały świat motoryzacji zachwycił się tym autem, Jaguar zrezygnował z tego projektu w 2002 roku. Od tego czasu minęło już 10 lat, ale w końcu doczekaliśmy się drugiego sportowego modelu tej marki. O ile Jaguar XK (przynajmniej teoretycznie) konkuruje z Porsche 911, to nowy F-Type ma za zadanie ścigać się o klienta z Boxsterem. Jaguar jest do tego przygotowany na wszystkich frontach. Pod maską ma tak mocne silniki, że małe Porsche może o takich jedynie pomarzyć (najmocniejszy ma 315 KM). Podstawowa jednostka F-Type ma 3 litry pojemności w układzie V6, a dzięki doładowaniu uzyskuje 340 KM. Mocniejsza wersja tego samego silnika osiąga 380 KM. Jaguar zapowiedział także topową wersję R napędzaną jednostką 5.0 V8 z doładowaniem o nieznanej jeszcze mocy. Sukces modelu E-Type z 1961 roku podyktowany był rewelacyjnymi wówczas osiągami i atrakcyjną ceną, której nie potrafiła zaoferować konkurencja. Nawiązujący do niego nazwą F-Type osiągi będzie miał nieprzeciętne, pytanie tylko, czy Jaguar zaoferuje swoje nowe dziecko w odpowiednio atrakcyjnej cenie.

Jaguar zabierał się do stworzenia tego modelu od lat. Pierwszy prototyp pokazano w 2000 roku i nosił nazwę F-Type Concept. Wyglądem nawiązywał do ówczesnego większego brata, modelu XK8. Widać to było po obłych kształtach przypominających talię Moniki Bellucci, ale Jaguar miał w sobie odrobinę więcej lekkości. Cały świat motoryzacji zachwycił się tym autem, ale Jaguar zrezygnował z tego projektu w 2002 roku.

Jaguar XK8 - piękny samochód sportowy w dobrej cenie

Od tego czasu minęło 10 lat, ale dobre jest to, że w końcu doczekaliśmy się drugiego sportowego modelu tej marki. O ile Jaguar XK (przynajmniej teoretycznie) konkuruje z Porsche 911, to nowy F-Type ma za zadanie ścigać się o klienta z Boxsterem. Jaguar jest do tego przygotowany ze wszech miar. Pod maską ma tak mocne silniki, że małe Porsche może o takich jedynie pomarzyć (najmocniejszy ma 315 KM). Podstawowa jednostka F-Type ma 3 litry pojemności w układzie V6, a dzięki doładowaniu uzyskuje 340 KM. Mocniejsza wersja tego samego silnika osiąga 380 KM. Jaguar zapowiedział także topową wersję R napędzaną jednostką 5.0 V8 z doładowaniem o nieznanej jeszcze mocy.

Sukces modelu E-Type z 1961 roku podyktowany był rewelacyjnymi wówczas osiągami i atrakcyjną ceną, której nie potrafiła zaoferować konkurencja. Nawiązujący do niego nazwą F-Type osiągi będzie miał nieprzeciętne, pytanie tylko, czy Jaguar zaoferuje swoje nowe dziecko w odpowiednio atrakcyjnej cenie.

Zapraszamy do obejrzenia dwóch nowych filmów promocyjnych: Focused i Fierce. Przedstawia relację z testów na torach testowym i Nurburgring.

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE:

Kot spada na cztery łapy - Jaguar XJ / XF AWD

Salon Moskwa 2012 | Jaguar XFR

Więcej o:
Komentarze (23)
Salon Paryż 2012 | Jaguar F-Type
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: n

    Oceniono 2 razy -2

    niepodobamisie

  • przemekthor

    Oceniono 3 razy -1

    Jag jest elegancki i na pewno szybki, ale 911-stce pewnie nie podskoczy. Z drugiej strony, nie kumam, jakim cudem jeżdżące kretyństwo z silnikiem za tylną osią odnosi od lat takie sukcesy.

  • Gość: 84

    0

    Nr 1 Boxster Syder wolnossacy silnik i dziekuje moze do tego czasu jakis + pakiet hehe

  • Gość: a mie sie kojaży z..

    0

    ferrari california

  • Gość: close

    Oceniono 18 razy 0

    NISSAN GTR zmiażdżył porsze jak glizdę
    a teraz byle jaguar zdepcze parcha \

  • Gość: maniek

    Oceniono 2 razy 0

    I tylko w tym się z Toba nie zgadzam, bo nick masz świetny :)

  • downald.tusk

    Oceniono 6 razy 0

    Tył malinka, ale przód beznadziejny. Grill za duży i nie-wkomponowany w resztę

  • Gość: kara

    Oceniono 1 raz 1

    Tył fajny, przód banalny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX