Jaguar zabierał się do stworzenia tego modelu od lat. Pierwszy prototyp pokazano w 2000 roku i nosił nazwę F-Type Concept. Wyglądem nawiązywał do ówczesnego większego brata, modelu XK8. Widać to było po obłych kształtach przypominających talię Moniki Bellucci, ale Jaguar miał w sobie odrobinę więcej lekkości. Cały świat motoryzacji zachwycił się tym autem, ale Jaguar zrezygnował z tego projektu w 2002 roku.
Jaguar XK8 - piękny samochód sportowy w dobrej cenie
Od tego czasu minęło 10 lat, ale dobre jest to, że w końcu doczekaliśmy się drugiego sportowego modelu tej marki. O ile Jaguar XK (przynajmniej teoretycznie) konkuruje z Porsche 911, to nowy F-Type ma za zadanie ścigać się o klienta z Boxsterem. Jaguar jest do tego przygotowany ze wszech miar. Pod maską ma tak mocne silniki, że małe Porsche może o takich jedynie pomarzyć (najmocniejszy ma 315 KM). Podstawowa jednostka F-Type ma 3 litry pojemności w układzie V6, a dzięki doładowaniu uzyskuje 340 KM. Mocniejsza wersja tego samego silnika osiąga 380 KM. Jaguar zapowiedział także topową wersję R napędzaną jednostką 5.0 V8 z doładowaniem o nieznanej jeszcze mocy.
Sukces modelu E-Type z 1961 roku podyktowany był rewelacyjnymi wówczas osiągami i atrakcyjną ceną, której nie potrafiła zaoferować konkurencja. Nawiązujący do niego nazwą F-Type osiągi będzie miał nieprzeciętne, pytanie tylko, czy Jaguar zaoferuje swoje nowe dziecko w odpowiednio atrakcyjnej cenie.
Zapraszamy do obejrzenia dwóch nowych filmów promocyjnych: Focused i Fierce. Przedstawia relację z testów na torach testowym i Nurburgring.
ZOBACZ TAKŻE: